וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחץ דמים בקייב: 100 הרוגים, שוטרים נשבו

20.2.2014 / 16:30

הפלג הקיצוני של האופוזיציה ממשיך לשפוך דם, ודווח כי פעילים לקחו 67 שוטרים בשבי. הממשלה והפרלמנט פונו מיושביהם. עיתונאי בכיכר העצמאות: ”כל הקורבנות נורו בראשם"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שידור חי מקייב:

LIVE

(צילום: רויטרס)

למרות הפסקת האש שנחתמה בין נשיא אוקראינה לבין ראשי האופוזיציה, חילופי האש נמשכו לאורך כל הלילה בבירה קייב. היום (חמישי) אחר הצהריים דווח כבר על לפחות 100 בני אדם שנהרגו בעימותים האלימים. המטה המרכזי של הממשלה פונה מיושביו, וכך גם משכן הפרלמנט. עוד דווח, כי המפגינים שבו כ-67 שוטרים במהלך העימותים. בתוך כך, שר הפנים האוקראיני, ויטלי זחרצ'נקו, הודיע היום כי כוחות המשטרה האוקראינים חומשו בכלי נשק קרביים לאחר יומיים של חילופי אש כבדים ברחובות קייב.

העימותים הבוקר התחדשו אחרי שהמפגינים הסתערו שוב על "כיכר העצמאות" בבירה והתבצרו במקום. בתמונות שפורסמו בכלי תקשורת מקומיים נראו גופות נוספות, ויש חשש שמניין המתים ימשיך לעלות ככל שיחלפו השעות.

עדי ראייה דיווחו על אש חיה שנורתה בכיכר, אך לא ידעו לומר מי פתח באש. כתב רשת סקיי, דיוויד באודן, העיד כי קליע פילח את החלון בחדר המלון בו שהה. כתבים נוספים דיווחו על צלפים שירו מגגות הבניינים באזור.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גופות מפגינים בכיכר העצמאות. קייב, אוקראינה, 20 בפברואר 2014. רויטרס
גופת אזרח מכוסה בבד בקייב, הבוקר/רויטרס

המשטרה ניסתה לפזר את המפגינים ברימוני הלם. לעבר השוטרים הושלכו בקבוקי תבערה, והמפגינים, לבושים במדי קרב מאולתרים, היכו אותם באלות ברזל. בתמונות ששודרו בטלוויזיה, נראו כמה מפגינים שרועים על הארץ. אחרים נראו מפונים על גבי אלונקות.

שליח ה"טלגרף" לקייב, רולנד אוליפנט, דיווח כי בחן את גופות המתים. "כל הקורבנות שראיתי נהרגו מקליע בודד בראש", אמר.

מהומות במרכז קייב אחרי חתימת הפסקת האש בין הנשיא ינוקוביץ' לאופוזיציה. אוקראינה, 20 בפברואר 2014. רויטרס
מפגינים תופסים מחסה בכיכר העצמאות בקייב, הבוקר/רויטרס

בתום פגישה לילית עם נציגי האופוזיציה, הודיע אמש הנשיא ויקטור ינוקוביץ' כי גיבש הפסקת אש עם מתנגדיו. אלא שהפגישה נערכה עם הנציגים המתונים של האופוזיציה, בעוד שאת ההפגנות מנהיגים מקומיים, לאומנים וקיצונים, שממילא לא השתתפו במשא-ומתן.

האיחוד האירופי ונשיא ארה"ב, ברק אובמה, מאיימים להטיל עיצומים כלכליים על אוקראינה אם הנשיא לא ישתלט על גל האלימות. רוסיה, מצדה, ממשיכה לטעון כי האופוזיציה מנסה לגרום להפיכה באוקראינה.

בניסיון לרצות את דעת הקהל, הדיח אמש ינוקוביץ' את מפקד הצבא וולודמיר זמאנה. הבוקר באה לקייב משלחת של שרי חוץ מאירופה ונפגשנו עם ראשי האופוזיציה. שר החוץ הגרמני, פרנק-וולטר שטיינמאייר, ועמתיו מצרפת ומפולין, לורן פביוס ורדוסלב סיקורסקי, היו אמורים להיפגש לאחר מכן עם הנשיא, אך הודיעו כי התנאים אינם מאפשרים את קיום הפגישה.

(עדכון ראשון: 10:22)

מהומות במרכז קייב אחרי חתימת הפסקת האש בין הנשיא ינוקוביץ' לאופוזיציה. אוקראינה, 20 בפברואר 2014. רויטרס
מפגין מביט בתמרות עשן בכיכר, לפנות בוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully