וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: הוותיקן התיר לכמרים לאנוס ילדים במשך שנים

5.2.2014 / 15:01

בדוח חסר תקדים בחריפותו, קובעת ועדה עצמאית שהכס הקדוש טייח מקרי התעללות מחרידים, ואימץ מדיניות שאיפשרה לכמרים לחמוק מהמשטרה. האו"ם קורא לאפיפיור להסגיר את הפושעים

רויטרס

האו"ם פרסם דוח חסר תקדים בחריפותו, התוקף את הוותיקן על "אימוץ נורמות שהתירו לכמרים לאנוס ולהתעלל באלפי ילדים לאורך עשרות שנים". לפי הדוח, שפורסם בצהריים (רביעי), כמרים מתעללים לא הודחו מתפקידם אלא לכל היותר הועברו בין כנסיות או בין מדינות.

הדוח קורא לאפיפיור להדיח לאלתר כמרים שהסתירו את פשעיהם. בעניין אחר, הדוח מגנה את הכס הקדוש בשל התנגדותו להומוסקסואליות, לאמצעי מניעה ולהפלות, וקורא לבחון מחדש את מדיניותו כדי להבטיח את זכויות הילדים במוסדות החינוך שלו ואת גישתם לרווחה ולשירותי בריאות.

הוותיקן השיב כי יבחן את הדוח באופן מפורט, אך ציין כי הוא מגנה "את הניסיון של האו"ם להתערב במוסדות החינוך שלו".

מחברי הדוח, חברי ועדה מיוחדת של המועצה לזכויות הילד של האו"ם, גיבשו את מסקנותיהם במפגש טעון עם נציגי הוותיקן בז'נבה. במפגש, שנערך בחודש שעבר בז'נבה, הוטחו באנשי הכנסייה האשמות חמורות לגבי אחריותם לטיוח פרשיות של התעללות מינית בילדים.

קרדינל מדרום אפריקה: "פדופיליה היא לא פשע"

הפגנה ברומא נגד כמרים פדופילים. הוותיקן, 2012. AP
קורבנות של תקיפה מינית בהפגנה מול הוותיקן/AP

"אנו מודאגים ביותר מכך שהכס הקדוש לא מכיר בחומרת הפשעים שבוצעו, ולא נקט את האמצעים הדרושים כדי לטפל במקרי ההתעללות בילדים וכדי להגן עליהם", נכתב בדוח. "מנגד, הכס הקדוש אימץ מדיניות ומנהגים שתרמו להמשך ההתעללות, תוך כדי מתן חסינות לפושעים".

בסוף 2013 הקים האפיפיור פרנציסקוס ועדה לחקר ההתעללויות המיניות של אנשי הכנסייה. האו"ם קרא לוועדה הזו לערוך חקירה עצמאית של כל המקרים שבהם דווח על התעללות בילדים, ולבדוק את הדרך שבה הגיבו בכירי הכנסייה לדיווחים הללו, ובמקביל לקבוע כללים מפורשים על העברת הדיווחים למשטרה.

בשנים האחרונות נחשפו בהרחבה כמה מקרים של התעללות מחרידה בילדים מצד כמרי הוותיקן, כשאחד הבולטים שבהם היה באירלנד. ב-2009, בתום חקירה שארכה תשע שנים, התנצלה ממשלת אירלנד על טיוח של אלפי מקרי תקיפה בבתי המחסה מגדלנה.

ב-2012 הודה כומר גרמני, אנדריאס ל., ב-280 סעיפי אישום של תקיפה מינית בשלושה ילדים. המעשים נמשכו לאורך עשר שנים. הבישוף של ברוג', רוג'ר ואנגלובה, התפטר ב-2010 אחרי שהודה שהתעלל מינית בילד במשך שנים ארוכות. באותה שנה נאלצה הכנסייה באיטליה להודות שטיפלה ב-100 מקרים של כמרים פדופילים מאז שנת 2000. בשנות ה-90 נחשפו מקרי תקיפה גם בבוסטון, ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully