וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסקבה: אדם רצח שוטר ומורה בבית ספר תיכון

3.2.2014 / 10:51

בתחילה דווח כי היורה הוא אביו של אחד התלמידים, אך מאוחר יותר התגבשה ההערכה כי דווקא אחד התלמידים הוא שהתבצר עם 29 חבריו. בני הערובה שוחררו והיורה נעצר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

תלמיד פתח הבוקר (שני) בירי בבית-ספר תיכון בפרבריה הצפוניים של מוסקבה. הוא ירה למוות בשוטר ובמורה לביולוגיה, ופצע איש ביטחון של משרד הפנים. התלמיד נעצר והועבר לחקירה. מניעיו אינם ברורים.

הירי התרחש ארבעה ימים בלבד לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת סוצ'י. הכוננות הביטחונית הועלתה בכל רחבי רוסיה, לקראת משחקי החורף המתקיימים ברקע איומי טרור חמורים מצד הבדלנים הצ'צ'נים.

זמן קצר אחרי פתיחת הלימודים ב"בית הספר האזורי 263", צעד היורה לכיתה של תלמידי המגמה הביולוגית. הוא נעל את עצמו בפנים עם 29 נערים בני 15 ו-16. המאבטח במקום הצליח להזעיק את המשטרה. כעבור שעה, שחרר החוטף את בני הערובה.

בית ספר תיכון בו התבצר חמוש עם ילדים. מוסקבה, פברואר 2014. רויטרס
פינוי תלמידים מבית הספר במוסקבה, הבוקר/רויטרס

בתחילה דווח כי היורה הוא אביו של אחד התלמידים בתיכון, אך מאוחר התקבעה ההערכה כי היורה הוא אחד התלמידים. עשרות ניידות משטרה ואמבולנסים הקיפו את בית הספר ומסוקי משטרה הנחיתו בחצר המושלגת לוחמים מיחידות מובחרות. הקשר הטלפוני עם בית הספר נותק, והורים רבים מיהרו למקום בניסיון להשיג מידע על גורל ילדיהם.

ב-1 בספטמבר 2004 פרצו מחבלים צ'צ'נים לבית הספר האזורי 1 בעיר בסלאן. הם התבצרו עם מאות תלמידים ומורים, ואחרי שלושה ימים התפתחו חילופי אש עם כוחות הביטחון. 330 אזרחים נהרגו, 180 מהם ילדים.

טרור ברוסיה - לקריאה נוספת
הטבח בבסלאן: "ילדים, נשים וגברים עירומים נערמו אלה על אלה"
פצצה מתקתקת: מצוד בכפר האולימפי אחרי 3 "אלמנות שחורות"
נקמה שחורה: סיפורן המצמרר של המתאבדות המוסלמיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully