וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם במשפט החוזר באיטליה: ”הרוצחת הסקסית” הורשעה

בית המשפט הפך החלטה מ-2011 והרשיע את אמנדה נוקס האמריקנית ובן זוגה לשעבר ברצח סטודנטית בריטית. נגזרו עליה 28.5 שנות מאסר. "מפוחדת ועצובה מפסק הדין הלא-הוגן", הגיבה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

סוף לסאגה? בית משפט באיטליה הרשיע אמש (חמישי) את האזרחית האמריקנית אמנדה נוקס ובן זוגה לשעבר, האיטלקי רפאל סולסיטו, ברצח הסטודנטית הבריטית מרדית' קרצ'ר ב-2007. בכך הפך בית המשפט החלטה מ-2011 שזיכתה את השניים. על נוקס נגזר מאסר של 28 שנים וחצי, וסולסיטו נידון ל-25 שנים בכלא. המשפט התנהל בהיעדרם של שני הנאשמים - נוקס שוהה בארה"ב ואילו סוליסיטו "לא ישמע את הכרעת הדין משום שהוא שרוי בלחץ", כך מסר סנגורו.

"אני מפוחדת ועצובה בשל פסק הדין הלא-הוגן הזה", הגיבה נוקס להרשעה בהצהרה שנמסרה ממקום מושבה בבית אמה בסיאטל, ארה"ב. "לאחר שנמצאתי חפה מפשע בעבר, ציפיתי ליותר ממערכת המשפט באיטליה. משפחתי ואני סבלנו מאוד מההליך השגוי הזה". היא הוסיפה כי גזר הדין הקשה "אינו מהווה נחמה למשפחת קרצ'ר" וכי הדברים "יצאו משליטה".

עוד כותרות על אמנדה נוקס:
העדות שתזכה את "הרוצחת הסקסית" אחת ולתמיד?
האקס של "הרוצחת הסקסית": "המין לא היה משעמם"
"הרוצחת הסקסית": "מעולם לא השתתפתי באורגיה"

אמנדה נוקס פרצה בבכי: "לא הרגתי, רוצה הביתה". רויטרס
באוקטובר 2011, קיבל בית המשפט את ערעורם של בני הזוג וקבע כי העדויות בתיק אינן אמינות. נוקס/רויטרס

הוריה של נוקס הביעו הלילה תמיכה בלתי מסויגת בבתם. אמה, אידה מלס, אמרה בראיון לרשת ABC: "אמנדה כועסת, כולנו המומים וכועסים, אבל כולנו מוכנים להיאבק בחזרה". לדבריה, "כולם במשפחה, גם המורחבת, מוכנים להמשיך להיאבק למען האמת ולמען החירות שלה, וזה לא עומד להיפסק".

עורך דינה של הרוצחת הצעירה, קרלו ודובה, אמר אתמול בבוקר בבית המשפט כי חפותה "יציבה כסלע ומאפשרת לנו לצפות לפסק הדין בשלווה". בעקבות ההרשעה בבית המשפט בפירנצה, איטליה עשויה לעמוד בפני מאבק משפטי להסגרתה של נוקס מארה"ב. על כך אמר האב, קורט נוקס, בראיון ל-ABC: "ללא ספק, ניאבק כי זה לא מוצדק, ואין כל סיכוי שהיא חוזרת לאיטליה".

נוקס, שכונתה "הרוצחת הסקסית", ובן זוגה לשעבר סולסיטו, הורשעו בדצמבר 2009 ברצח קרצ'ר, שהייתה שותפתה של נוקס, תוך כדי תקיפה מינית. נוקס נשלחה ל-26 שנות מאסר ואילו סולסיטו נידון ל-25 שנים בכלא. נאשם שלישי בפרשה, סטודנט מחוף השנהב בשם רודי הרמן גואדה, נשלח במשפט נפרד ל-16 שנות מאסר. אלא שכשנתיים לאחר גזר הדין, באוקטובר 2011, קיבל בית המשפט את ערעורם של השניים וקבע כי העדויות בתיק אינן אמינות. במרץ האחרון הפך בית המשפט העליון באיטליה את ההחלטה והורה על קיום משפט חוזר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מרדית - מרדית קרצ'ר שנרצחה באיטליה. AP
הראיה שהביאה להרשעה הראשונה הייתה סכין עם דגימות DNA של קרצ'ר/AP

הראיה המרכזית שהביאה להרשעה הראשונה של נוקס הייתה סכין מטבח, באורך 30 סנטימטרים, שנמצאה בדירתו של סולסיטו. תחילה נטען כי נמצאו דגימות DNA של קרצ'ר ושל נוקס על הסכין. כבר במשפט הראשון טענה התביעה כי הסכין "לא לגמרי לא תואמת את כלי הרצח" ואילו ההגנה טענה כי היא גדולה מדי ביחס לפצעים שנמצאו על גופתה של קרצ'ר. דוח שהוגש לבית המשפט במהלך הערעור הראה כי כמות ה-DNA של קרצ'ר על הסכין הייתה זניחה.

לפני כשלושה חודשים קבעה מומחית שמינה בית המשפט כי על הסכין לא נמצאו דגימות DNA של נוקס. לפי קביעתה, על הסכין לא נמצאו גם דגימות DNA של סולסיטו או של גואדה. סנגורה של נוקס, לוקה מאורי, הביע שביעות רצון מהעדות שתומכת בטענת ההגנה לפיה הסטודנטית האמריקנית עשתה שימוש בסכין לצורך הכנת אוכל בלבד. הוא הוסיף כי ראיה נוספת התומכת בטענה היא שהסכין לא נשטפה. "זה משהו חשוב מאוד", אמר לאחר העדות לסוכנות הידיעות AP. "זה אבסורד להשתמש בזה לרצח ולשים את זה בחזרה במגירה".

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully