וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחייך למצלמות ומרעיב ילדים: מלחמת התדמית של אסד

21.1.2014 / 16:25

על רקע תיעוד הזוועה מפשעי המלחמה של המשטר הסורי שפורסמו, בולט הניתוק של אסד ומשפחתו מהתמונות. בינתיים, חיוכים עם ילדים חולי סרטן מנסים להציג תמונת מצב אופורית

מערכת וואלה!

(מאת: הילה קובו)

יום לפני פתיחת שיחות השלום בין הפלגים הסורים בז'נבה, פורסמו תמונות זוועה של פשעי מלחמה שמבצע משטר אסד. לפי ההערכות, כ-130 אלף בני אדם נהרגו בקרבות בסוריה, אך נראה כי הנשיא בשאר אסד מתמקד לאחרונה דווקא בקרב אחר – הקרב הוויזואלי.

זו מלחמה על תפיסת המציאות של החיים בסוריה, כשהנשק שלה הוא תמונות. הדוח על פשעי המשטר הסורי שפורסם אתמול חשף תמונות מצמררות של אסירים מתנגדי משטר, שעונו והורעבו למוות. אחד ממחברי הדוח אמר ל-CNN שהתמונות האלה מזכירות תמונות ממחנות ההשמדה במלחמת העולם השנייה. אבל שכשמסתכלים בחשבון האינסטגרם הרשמי של הנשיא אסד, את העינויים מחליפים חיבוקים.

איש מאמין ואוהב אדם

הנשיא הסורי נראה בתמונות איש מאמין, פילנטרופ ואוהב אדם. גם רעייתו מגויסת לקרב על התודעה: אסמה הנאה נראית תמיד מחויכת, מוקפת ילדים ורגישה. גם ילדים חולים סרטן מגויסים למערכה כניצבים בתמונות. מחלקת המדינה האמריקנית מכנה את חשבון האינסטגרם של אסד "נבזי".

גם האמירות של אסד מצביעות על ניתוק עמוק מהמצב. רק אתמול הוא אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית שהוא מתכוון להתמודד על כהונה שנייה. הוא הגדיל לעשות ואמר שהוא מתקשה להסביר את המלחמה לילדיו, ששואלים אותו למה יש אנשים מרושעים.

בנוסף, שכבה שלמה של צעירים בדמשק ממשיכה כרגיל, כך עולה מתמונות של ה"Z BAR" - דאנס בר שנמצא במלון יוקרתי בלב דמשק. יש שם חגיגות, הרבה מוסיקה מערבית וערבי פוקר, כשלא רחוק משם מתקיימים טבח ועינויים זוועתיים.

עוד במהדורה:

המירוץ הישראלי לחלל: 11 שנים אחרי אילן רמון, נציג כחול-לבן בדרך לתחנת החלל הבינלאומית. רק שהפעם זו לא תהיה נחלתם של הטייסים בלבד – גם למדענים ומדעניות שאינם אנשי חיל אוויר יש סיכוי להגשים חלום ולהמריא אל מחוץ לאטמוספירה. אמיר בוחבוט פרשננו הצבאי מסביר אילו אימונים יידרש לעבור האסטרונאוט הישראלי.

ערס פואטיקה: טור הדעה של דובי קליין ששודר אתמול במהדורה על תרבות הערסים גרר אלפי תגובות נלהבות. הערסים לא נשארו חייבים: לירן כהן עם תגובה לוחמנית.

הפספוס של כוכב נולד: באודישנים שנערכו לפני ארבע שנים לכוכב נולד נבחנה רוז פוסטאנס - ולא התקבלה לתכנית.

התחזית: היום חם מהרגיל בעונה, בעיקר בהרים. מחר ירידה בטמפרטורות, אבל עדיין חם מהרגיל בעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully