וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת המלך והזהב: הנסיכה סייעה לגנוב 6 מיליון דולר?

7.1.2014 / 12:04

לראשונה בתולדות ספרד, חבר משפחת המלוכה ייחקר בבית המשפט: בתום חקירה ממושכת, הנסיכה כריסטינה, בתו של המלך חואן קרלוס, מואשמת שעזרה לבעלה הספורטאי למעול בכספי תרומות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מבוכה לארמון המלוכה במדריד: התביעה בספרד הודיעה כי תעמיד לדין את בתו של המלך קרלוס הראשון. הנסיכה כריסטינה, דוכסית פלמה דה מיורקה, נאשמת בהונאת מס ובהלבנת הון. כריסטינה, בת 48, היא בת הזקונים של המלך בן ה-76. החקירה בעניינה ארכה תשעה חודשים וחלפה בשלוש ערכאות, ולפי ראיות חדשות נקבעה שעליה למסור עדות תחת אזהרה ב-8 במרץ. ב-27 באפריל יימסר גזר דינה.

הנסיכה מואשמת שסייעה לבעלה, איניאקי אורדנגרין, להלבין כספי תרומות שקיבל כשחקן כדוריד. אורדנגרין ונאשם אחר היו אמורים להעביר כ-6.5 מיליון דולרים לעמותות ספורט ולארגוני צדקה, אך שלשלו את הכספים לכיסם. כריסטינה ואורדנגרין מכחישים כל קשר להאשמות.

הנסיכה כריסטינה, דוכסית פלמה דה מיורקה ובתו של המלך חואן קרלוס הראשון מלך ספרד 2013. AP
תושב מדריד מעיין בכתבה על פרשת השחיתות של הנסיכה כריסטינה/AP

בחודש אפריל 2013 המשטרה הגדירה את הנסיכה כחשודה העיקרית בפרשה, אולם לחץ ציבורי עיכב את הבאתה לחקירה, ובית המשפט פסל את הראיות נגדה. רק בית משפט גבוה יותר העניק לשופט החוקר ארכה לבדיקת ראיות נוספות, ובית משפט נוסף אישר אותן.

העיתון "אל פאיס" פרסם הבוקר בשערו את כתב האישום הסופי נגד הנסיכה. במסמך, שאורכו 227 עמודים, נכתב כי יש ראיות מוצקות למעורבותה של הנסיכה בפשעים חמורים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הנסיכה לטיסיה אורטיז, הנסיך פליפה, המלך חואן קרלוס והמלכה סופיה. מדריד, פברואר 2013. GettyImages
טלטלה בארמון. משמאל: הנסיך פליפה עם רעייתו לטיסיה, ולצדם - המלך חואן קרלוס הראשן ורעייתו המלכה סופיה/GettyImages

בשעתו, בית המלוכה סירב להתייחס לחקירה, והודיע כי הוא "אינו מגיב בענייני משפטיים". ואולם, עם התקדמות החקירה, הפכה כריסטינה לבת המלוכה הראשונה בתולדות ספרד שמתגבש נגדה כתב אישום, והיא נאלצה להופיע בבית המשפט. הארמון הודיע כי בכוונתו לשתף פעולה עם החקירה באופן מלא. הנסיכה הורידה פרופיל ובקיץ עזבה עם ילדיה לשוויץ. בעלה, אורדנגרין, נשאר במדריד, אך הארמון שלל ממנו את כל זכויותיו כנסיך.

כתב האישום מתפרסם ברקע הצניחה המשמעותית במעמדו של המלך חואן קרלוס הראשון. סקר שהתפרסם השבוע בעיתון "אל מונדו" הראה כי כמעט שני שלישים מהציבור 62% - רוצים שהמלך יוותר על כתרו. מרבית הנשאלים אמרו כי הם מעוניינים שיורש העצר, הנסיך פיליפ, ישיב את כבודו האבוד של מוסד המלוכה הספרדי. מעמדו של המלך צנח בשנים האחרונות בשל פרשת השחיתות של בתו, בגלל שכרו העצום ואחרי שנחשף כי יצא לצוד פילים באפריקה. הוא נפצע בטיול ומתקשה מאז בהליכה.

חדשות נוספות מהעולם
טלטלה בטורקיה: ארדואן הדיח 350 שוטרים בין לילה
שמועות ומסתורין אופפים את רצח החרדי בניו יורק
"כפור מסכן חיים" בארה"ב: "כוויות קור דרך הבגדים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully