וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בטורקיה: ארדואן הדיח הלילה 350 שוטרים

7.1.2014 / 10:44

ראש הממשלה הטורקי ממשיך להיפטר מהמעורבים בחקירה נגד מקורביו. בין היתר סולקו מתפקידם קצינים בכירים ביותר, בהם מפקדי אגפים למאבק בפשיעה כלכלית ובפשע מאורגן

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ממשלת טורקיה הדיחה לפנות בוקר (שלישי) 350 שוטרים וקצינים בכירים המוצבים באנקרה. זאת, במסגרת פרשת השחיתות שבה נחקרים מקורביו של ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן.

ההדחה ההמונית אמש בוצעה בתוקף צו מיוחד שפורסם אחרי השעה חצות. בין היתר, הודחו ראש האגף לפשיעה כלכלית, ראש האגף ללחימה בפשע מאורגן וקצינים מהיחידה ללוחמה בפשיעת סייבר. כלי התקשורת במדינה מדווחים כי מחליפים מונו למרבית השוטרים שהודחו מתפקידים.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן לצד ראש ממשלת יפן שינזו אבה. יפן, 7 בינואר 2014. רויטרס
רג'פ טייפ ארדואן, הבוקר בטוקיו לצד ראש הממשלה היפני שינזו אבה/רויטרס

ארדואן, המבקר הבוקר בטוקיו, מאשים את המשטרה ואת הרשות השופטת במדינה ב"מזימה נגד השלטון", שמקורה בגורמים חיצוניים. בין היתר הוא טוען כי מאחורי המזימה עומד איש הדת הגולה פתהוללה גולן, המתגורר בפילדלפיה, הפועל בסיוע ארה"ב ומדינות זרות, בהן ישראל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הטלטלה הפוליטית מרסקת את הלירה הטורקית

מקורביו של גולן, הנמנים על תנועת "השירות" (חיזמת), מחזיקים בעמדות מפתח במשטרה ובמערכת השלטון. ייתכן שבין השוטרים שהודחו נמצאים חברי "השירות".

מאות שוטרים נוספים כבר הודחו במסגרת הפרשה המטלטלת את המדינה זה כמה שבועות, ואחרים הוצבו בתפקידים אחרים. העילה להדחה היא שהשוטרים והקצינים היו מעורבים בחקירה לא חוקית. שלושה שרים, שבניהם נעצרו במסגרת החקירה, התפטרו מהממשלה.

בתוך כך, הלירה הטורקית צנחה אמש לשפל חסר תקדים, סימן נוסף לכך שהמשבר הפוליטי נותן את אותותיו על הכלכלה. הלירה התרסקה לשער של 2.19 לעומת הדולר ו-2.97 לעומת האירו. המטבע הטורקי השיל שבעה אחוזים מערכו מאז החל המשבר ב-17 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully