וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט הרוסי אישר חנינה לבנות "פוסי ריוט"

רויטרס

18.12.2013 / 15:37

ברקע הלחץ הבינלאומי על מוסקבה, חברי הדומה אישור חוק לשחרור מוקדם של חברות להקת הפאנק ושל פעילי גרינפיס הכלואים. פרשנים: פוטין עשוי לחתום על החוק כבר השבוע

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

הפרלמנט של רוסיה אישר הצעת חוק, שעשויה להביא לשחרורן של שתי חברות להקת הפאנק "פוסי ריוט", ולבטל את כתבי האישום שהוגשו נגד 30 פעילי גרינפיס.

הדומה, הבית התחתון בפרלמנט במוסקבה, העביר בצהריים (רביעי) את חוק החנינה. את החוק יזם הנשיא ולדימיר פוטין, כדי לציין 20 שנה לכינון החוקה הרוסית החדשה.

פרשנים משפטיים ברוסיה אומרים כי החוק יוכל להיכנס לתוקף כבר השבוע, ועשוי להביא לשחרורן של נדז'דה טולוקוניקובה ומריה אליוכינה, שנידונו לשנתיים מאסר אחרי שערכו קונצרט בגנותו של פוטין.

בחודש שעבר חשפה רוסיה את מקום כליאתה של טולוקוניקובה, שהועברה מבית הכלא בו הוחזקה ושלא היה ידוע היכן היא נמצאת במשך שלושה שבועות. נציב זכויות האדם במוסקבה אמר כי טולוקוניקובה הועברה למושבת אסירים בסיביר.

פעילי גרינפיס נעצרו כשפרצו לאסדת נפט רוסית. הארגון אמר היום כי התיקון לחוק החנינה עשוי לסיים את ההליכים המשפטיים נגד 30 הפעילים, שהתביעה הרוסית דורשת לגזור עליהם שבע שנות מאסר.

חברת פוסי ריוט חושפת את זוועות הכליאה: רעב, התעללות ואיומים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מוסקבה, ספטמבר 2013. GettyImages
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully