וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחיק את קייב מאירופה: פוטין יעביר לאוקראינה 15 מיליארד דולר

AP

17.12.2013 / 18:38

הנשיא ינוקוביץ' בא למוסקבה ברקע גל המחאה האנטי-רוסי בארצו – וקיבל שם הלוואת ענק. פוטין אף חידש את הזרמת הנפט לאודסה. המפגינים בקייב: "מצדנו, שהוא לא יחזור"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מציע לאוקראינה חבל הצלה כלכלי, והודיע כי יעניק לה הלוואה של 15 מיליארד דולרים. רוסיה מנסה למנוע מהנשיא ויקטור ינוקוביץ' מלחתום על הסכמי סחר חופשי עם האיחוד האירופי. פוטין הודיע כי בנוסף, יחדש את הזרמת הנפט לבית הזיקוק באודסה, שלוש שנים אחרי שהופסקה, ויסבסד למדינה השכנה את מחירי הגז.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה עם נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ'. 17 בדצמבר 2013. AP
ינוקוביץ' ופוטין, הערב במוסקבה/AP

פוטין נפגש הערב (שלישי) במוסקבה עם נשיא אוקראינה, ברקע הפגנות הענק בקייב. באופוזיציה באוקראינה חששו כי פוטין יפתה את ינוקוביץ' לחתום על הסכמים שירחיקו את אוקראינה מהמערב ויקרבו אותה מחדש לחיקה של "אמא רוסיה", אך פוטין הבהיר כי לא דן עם עמיתו בהצטרפות לגוש המדינות הסובייטיות-לשעבר.

מה באמת מחפש ולדימיר פוטין באוקראינה? / פרשנות
ההצעה של פוטין גרועה כמו ההצעה של אירופה / פרשנות

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנה בעד הצטרפות לאירופה. קייב, אוקראינה, דצמבר 2013. רויטרס
שוטרים חוסמים את דרכם של מפגינים פרו-אירופיים, הבוקר בקייב/רויטרס

ההטבות הכלכליות הן "פרס" שהעניק פוטין לעמיתו, על כך שדחה את ההצעה להתנתק מרוסיה ולקדם את המגעים להצטרפות להסכמי הסחר האירופי. צעד זה הצית לפני שלושה שבועות הפגנות ענק קייב. במסגרת השיחות במוסקבה, לא נמסר מה יקבל פוטין בתמורה לסיוע שהושיט; אמנם, מדובר ברווח פוליטי עבורו על חשבון המערב, אך באותה מידה הוא גם מואשם בליבוי ההפגנות באוקראינה, המצויה בתוהו-ובוהו פוליטי.

ינוקוביץ' ביקש הלוואה מפוטין בדמות רכישה של אגרות חוב אוקראיניות, בתקווה לשקם את הכלכלה המקרטעת של ארצו. פוטין הודיע שירכוש מניות בסכום של 15 מיליארד דולר, ויאפשר בכך לינוקוביץ' מרווח נשימה פוליטי.

בקייב, המפגינים נגד נשיא אוקראינה טענו כי ההלוואות יכבלו את ארצם לרוסיה ורק יעמיקו את המשבר הכלכלי בארצו. אחד מראשי המחאה אמר כי "ינוקוביץ' יכול להישאר במוסקבה לנצח". אך ככל הנראה, מסתמן שינוקוביץ' ישוב ממוסקבה כמנצח: כדי לקבל סיוע כלכלי לארצו הוא כבר לא ייאלץ לנהל משא ומתן עם קרן המטבע הבינלאומית, עם האיחוד האירופי או עם ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully