וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רק 22% מהאמריקנים נגד ההסכם עם איראן

27.11.2013 / 21:08

לפי הסקר, 25% מהאמריקנים יתמכו בתקיפה ישראלית נגד איראן ללא אישור הממשל, אך רק 20% יתמכו בתקיפה אמריקנית - הרוב מעדיפים פיתרון דיפלומטי. "הציבור עייף ממלחמות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(צפו באובמה הודף את הביקורת על ההסכם, שני)

שלושה ימים לאחר שהושג הסכם הביניים ההיסטורי בין איראן למעצמות בז'נבה, סקר חדש שפורסם הבוקר (רביעי) חושף כי לפחות בארצות הברית, ההסכם זוכה לתמיכה ציבורית - ואילו מתקפה צבאית נגד איראן נראית כמו צעד לא פופולרי בעליל. על פי הסקר שפרסמה סוכנות הידיעות רויטרס, רק 22% מהציבור בארה"ב מתנגדים להסכם שנחתם בז'נבה, לעומת 44% שתומכים. שאר המשיבים לא גיבשו דעה בנושא.

עוד עולה מהסקר כי אם ההסכם מול איראן ייכשל, 49% מהאמריקנים יתמכו בהקשחת הסנקציות על איראן, ו-31% יתמכו בהעמקת המאמץ הדיפלומטי, אך רק 20% יתמכו במתקפה צבאית נגד מתקני הגרעין של איראן. בתשובה לשאלה "האם ארה"ב נוהגת בחוכמה כאשר היא פועלת לשיפור יחסיה עם איראן?", 35% מהמשיבים השיבו בחיוב, 37% שהשיבו בשלילה ו-28% שלא גיבשו דעה.

חצי מהאמריקנים בעד שימוש בכוח למען ישראל

בכל הנוגע למתקפה צבאית נגד מתקני הגרעין של איראן, הסקר העלה נתונים סותרים: מצד אחד, 66% מהנשאלים סבורים כי ארה"ב צריכה להפעיל כוח צבאי במזרח התיכון, כולל נגד איראן, "אך ורק אם ישנה סכנה מידית לארצות הברית". אפילו אם ההסכם ייכשל, רק 20% יתמכו בתקיפה אמריקנית נגד מתקני הגרעין של איראן, בעוד 80% יעדיפו להטיל על איראן סנקציות חדשות, או להעמיק את המאמץ הדיפלומטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שרי החוץ של המעצמות לאחר החתימה על ההסכם עם אירן בז'נבה. נובמבר 2013. AP
שרי החוץ של איראן והמעצמות בז'נבה/AP

מצד שני, 50% מהנסקרים אמרו שארה"ב צריכה, במקרה הצורך, להשתמש בכוח צבאי כדי להגן על ישראל - לעומת 31% שהביעו התנגדות לכך. כמו כן, 25% מהנסקרים אמרו כי יתמכו במתקפה ישראלית נגד מתקני הגרעין של איראן, אפילו אם הממשל בארה"ב יתנגד לכך. לעומת זאת, 23% אמרו כי יתנגדו בתוקף למתקפה ישראלית באיראן - אפילו אם זו תזכה לגיבוי מהבית הלבן.

תוצאות הסקר דומות לתוצאות בסקרים שנערכו בארה"ב טרם חתימת ההסכם בז'נבה, שגם בהם הביעו רוב הנסקרים תמיכה במסלול הדיפלומטי מול איראן, והתנגדות לפעולה צבאית. הסוקרים שערכו את הסקר הנוכחי אמרו כי התוצאות מצביעות על "עייפות ממלחמות" בקרב הציבור האמריקני, עקב התסכול המתמשך מתוצאות המלחמות בעיראק ואפגניסטן. הסוקרים הוסיפו כי למרות חוסר הפופולריות הכללית של הנשיא ברק אובמה בימים אלה, על רקע כישלון תכנית ביטוח הבריאות שלו, נראה כי לפחות בכל הנוגע לאיראן, מהלכיו זוכים לתמיכה ציבורית.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

ההסכם הגרעין - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הלאה: ישראל במאמץ להשפיע על הסכם הקבע עם איראן
איראן תוקפת: "ארה"ב פרסמה פרשנות משלה להסכם"
בריטניה מזהירה את ישראל: אל תחתרו תחת ההסכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully