וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הזוועות הלונדוני: שטיפת מוח ומאפייני כת

מפרטים ראשונים המתחילים לצאת מהחקירה בעניין שלוש הנשים שהוחזקו בדירה בלונדון במשך 30 שנה, עולה כי הן לא נכלאו באופן פיזי, אלא ששוביהן השיגו עליהן שליטה פסיכולוגית

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שלוש הנשים שהוחזקו בתנאי עבדות בדירה בלונדון במשך 30 שנה עברו "שטיפת מוח" והחיים בדירה התנהלו במאפיינים הדומים לכת דתית - כך עולה הבוקר (שבת) מחקירת הסקוטלנד יארד בנושא.

שלשום בבוקר עצרה המשטרה בני זוג בני 67, בתום חקירה שארכה כמה שבועות. השניים מתגוררים ברובע למבת', בדרום-מרכז לונדון, והחוקרים מגדירים אותם כ"מוח מאחורי המשפחה", וכמי שהטילו את אימתם על הנשים שכפי הנראה נחטפו על ידם. שלוש הנשים, שחולצו מהדירה לפני כחודש, הן: בת 69 ממוצא מלזי, אירית בת 57 ובריטית בת 30 שכפי הנראה נולדה בתקופת השבי.

ניידת משטרה בעיר לונדון. AP
בני הזוג נעצרו לפני כ-40 שנים על ידי המשטרה/AP

בני הזוג החשודים, שהגיעו לבריטניה בשנות ה-60 מהודו וטנזניה, שוחררו בערבות. להערכת המשטרה, שלוש הנשים הכירו את הגבר החשוד "דרך אידאולוגיה פוליטית משותפת". עוד נמסר כי שני החשודים, שנעצרו גם בחשד לעבירות הגירה, נעצרו כבר בשנות ה-70 - אך לא נמסרו פרטים נוספים.

"זהו לא מקרה קלאסי של שעבוד מודרני", אמר ל"טיימס" הבריטי מקור המקורב לחקירה, "נראה כי שררה בבית מערכת יחסים הדומה לכת לאורך שנים רבות וכי הנשים הפכו לשפחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוטרים מחוץ ל"בית הזוועות" בלונדון, 23 בנובמבר 2013. רויטרס
שוטרים מחוץ ל"בית הזוועות", היום/רויטרס

כפי הנראה, הנשים לא נכבלו באופן פיזי, כך שלא יוכלו לחמוק מהדירה, אך לפי החוקרים, הן היו כבולות ב"אזיקים בלתי נראים" הנובעים מ"שטיפת מוח" שעברו ומשליטה נפשית שהשיגו השובים על החטופות. בני הבית נראו כלפי חוץ כ"משפחה נורמלית", סיפר אחד החוקרים והוסיף: "זה לא אומר שלאורך השנים מישהו מבני הבית, השובים או החטופות, בא במגע עם גוף ציבורי כזה או אחר, כך שניתן היה להתערב בסיפור הזה קודם לכן. אנחנו מחוייבים לבדוק לעומק את העניין הזה".

"אם אנחנו מדברים על שליטה פסיכולוגית, אז זה מתאים להגדרה שלנו של כת", נמסר ממרכז המידע בנושא כתות בבריטניה, "יש בין 500 ל-1,000 כתות בבריטניה. קבוצות חדשות צצות על הזמן ואנחנו שומעים עליהן מדי חודש".

(עדכון ראשון: 11:15)

עוד בנושא:
זוועה בלונדון: 3 נשים נכלאו בתנאי עבדות 30 שנה
אחת החטופות בלונדון נולדה בשבי: "עבדות מודרנית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully