וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אישה במוות מוחי ילדה תינוק בריא - ומתה

14.11.2013 / 17:22

כשהייתה בשבוע ה-15 להריונה לקתה האם בשבץ. הרופאים בבית החולים בהונגריה שמרו אותה בחיים במשך שלושה חודשים כדי שהעובר שבבטנה ישרוד. הוא נולד בריא ואיבריה נתרמו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

רופאים בהונגריה הצליחו ליילד אישה שהייתה נתונה במצב של מוות מוחי במשך שלושה חודשים. התינוק נולד בשבוע ה-27 בבית החולים בדברצן. האם, בת 31, מתה אחרי הלידה ואיבריה נתרמו. התינוק נולד בניתוח קיסרי במשקל 1.400 ק"ג, ונמסר כי הוא מתאושש בהצלחה.

מנהל מחלקת הטיפול הנמרץ בבית החולים, ד"ר בלה פולסדי, אמר כי הספרות המקצועית מתעדת רק שני מקרים בהיסטוריה, שבהם שרדו תינוקות מהשבוע ה-15 להריון ברחמה של אם שמתה מוות מוחי.

אישה במצב של מוות מוחי ילדה תינוק בריא - ומתה. רויטרס
התינוק נולד בניתוח קיסרי, ומתאושש בהצלחה חרף משקלו הנמוך/רויטרס

"שני המקרים ההם לא הסתיימו בהשתלה", אמר ד"ר פולסדי, "ואילו במקרה הנוכחי, חמישה איברים מגופה של האם, בהם הלב, הכבד וכליה, נתרמו להשתלה בגופם של ארבעה בני אדם, כך שיחד עם התינוק, ניצלו חייהם של חמישה בני אדם".

כשהייתה בשבוע ה-15 להריונה, לקתה האם הצעירה בשבץ מוחי. הרופאים בבית החולים הצליחו לשמור אותה בחיים במשך שלושה חודשים כדי שהעובר שבבטנה ישרוד. איבריה נמצאו מתאימים להשתלה.

אחת הרופאות בבית החולים, ד"ר סילה מולנר, אמרה כי בני המשפחה נאלצו להתאבל על האם במקביל לקבלת ההחלטה על גורלו של התינוק. "הם התגברו על התחושות הקשות והחליטו לסייע לאחרים".

ידיעות נוספות מהעולם:
כתבת נבדקה בשידור חי, וגילתה: "יש לי סרטן"
צפו: שדדו תכשיטים בשווי מאות אלפים - וננעלו
בכמה מיליוני דולרים נמכר הציור היקר בהיסטוריה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully