וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוסד ניסה לצותת לסרקוזי כשכיהן כנשיא צרפת"

על פי מסמך שהדליף אדוארד סנודן, נטען ב"לה מונד" כי אנשי הסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב הכחישו כי ניסו להאזין לסרקוזי במהלך מאי 2012, אולם במסמך נרמז שהמוסד אחראי לכך

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

המסמכים שהודלפו מהסוכנות לביטחון לאומי (NSA) בארצות הברית ממשיכים לשפוך אור על משחקי הריגול של וושינגטון בקרב ידידותיה, וייתכן שאף על ישראל. העיתון הצרפתי "לה-מונד" דיווח היום (שישי) לפי מסמכים שהדליף האמריקני אדוארד סנודן כי הרשויות בצרפת חשדו שארצות הברית הייתה אחראית לניסיון חדירה לרשת התקשורת של ניקולא סרקוזי במאי 2012, בעת שכיהן כנשיא צרפת. האמריקנים הכחישו נמרצות את הטענות של צרפת, אך העיתון "לה-מונד" העלה השערה, ולמעשה רמז שלפי תוכן המסמך המודלף - המוסד הישראלי או מערך לוחמת סייבר הפועל בישראל, הם האחראים לניסיון הפריצה.

העיתון הצרפתי שיתף פעולה בפרסום המסמכים המודלפים עם העיתונאי האמריקני גלן גרינוולד, שחשף את בימים האחרונים לפי מסמכים שהדליף סנודן את פעולות המעקב והציתות של ה-NSA אחר בעלות בריתה של וושינגטון. המסמך המודלף הוכן על ידי שניים מאנשי הסוכנות לביטחון לאומי בחודש אפריל השנה, אשר נפגשו בבירה האמריקנית עם גורמים בארגון הביון הצרפתי (DGSE) כדי לדון בטענות בדבר ניסיון הפריצה לרשת התקשורת של ארמון האליזה.

מריאנו ראחוי חוגג את נצחון מפלגתו, "מפלגת העם", בבחירות לפרלמנט של ספרד, 20 בנובמבר 2011. רויטרס
זימן את השגריר האמריקני לשיחה. ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי/רויטרס

לפי המסמך, אנשי ה-NSA הכחישו בפני הצרפתים כל מעורבות בניסיון הפריצה, והוסיפו כי גם לאוסטרליה, לבריטניה, לקנדה ולניו זילנד אין כל יד בדבר. במסמך, שהינו סיכום הפגישה בין האמריקנים לצרפתים, נכתב כי אנשי הזרוע האמונה על לוחמת סייבר ב-NSA בכוונה לא פנו למוסד הישראלי ושאלו אם יש להם קשר לניסיון הפריצה, כיוון שאין בסמכותם לדון בנושא. בדיווח בעיתון "לה-מונד" נכתב כי הדבר מעיד דווקא על מעורבות רבה של הישראלים בניסיון הפריצה, שאירע בשלהי כהונתו של סרקוזי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אדוארד סנודן מדליף מסמכי ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב. מוסקבה, אוקטובר 2013. AP
המדליף האמריקני, אדוארד סנודן/AP

אמש נחשף נדבך נוסף בפעילות המאומצת של האמריקנים לרגל אחר בעלות בריתה של ארצות הברית, בעקבות הדלפת המסמכים של ה-NSA, לפיהם הסוכנות לביטחון לאומי צותתה למכשירי הטלפון של 35 מנהיגי מדינות, לאחר שקיבלה את מספרי הטלפון מגורמים בכירים בממשל האמריקני. לפי הדיווח ב"גרדיאן" הבריטי הסוכנות עודדה את "לקוחותיה" בבית הלבן - משרד החוץ ומשרד ההגנה, לחלוק עמה את מאגרי המידע של אנשי הקשר שברשותם, על מנת שאלה יצורפו למאגר האישים הנתונים למעקב. המסמך נכתב באמצע כהונתו השנייה של הנשיא ג'ורג' בוש הבן. שרת החוץ בתקופה זו הייתה קונדוליזה רייס, ושר ההגנה דונלד ראמספלד.

בעקבות הפרסום הודיע ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, כי השגריר האמריקני במדריד זמן לשיחת הבהרה, על אף העובדה שאין בידיהם הוכחות לכך שהאמריקנים ריגלו אחריהם. כלי תקשורת בספרד דיווחו כי בכירים בממשלה הספרדית היו יעד למעקב, כולל ראש הממשלה לשעבר, רודריגז ספטרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully