וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי היא הילדה הבלונדינית שנמצאה במחנה צועני ביוון?

איש לא זיהה עד כה את הילדה תכולת העיינים שהוחזקה על ידי משפחה צוענית ביוון. יש המאמינים שגילויה של הילדה העונה לשם מריה, מסמן שיש תקווה לילדה אחרת: מדלאן מק'קאן.

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(הוריה של הילדה מדלן מק'קאן מתראיינים לרשת BBC)

הרשויות ביוון בטוחות בשלב זה שהילדה לא שייכת לזוג הצוענים שהציג את עצמו כהוריה. גם האזרחות והלאום שלה, כמו משפחתה המקורית נשארים בגדר תעלומה. הילדה נמצאה ביום רביעי האחרון ביישוב הארעי פארסלה במרכז יוון במהלך פשיטה משטרתית בחשד לעבירות שונות. שוטר מקומי תהה מה עושה ילדה בעלת מראה כה חיוור עם משפחה צוענית טיפוסית, ובשל כך נפתחה בדיקה שהובילה לממצאים המרעישים.

הילדה מריה שנחטפה בידי צוענים ביוון. רויטרס, רויטרס
הילדה מריה. מדברת את שפתם של הצוענים/רויטרס, רויטרס

בדיקות DNA הוכיחו כבר שלילדה אין קשר גנטי לגבר בין ה-39 והאישה בת ה-40 שטענו כי הם הוריה הביולוגיים. השניים הואשמו בחטיפתה כיוון שככל הנראה הכריחו אותה לקבץ נדבות. המשטרה היוונית ביקשה סיוע מהאינטרפול ופנתה לאמצעי התקשורת שפרסמו ברבים את תמונתה. מריה דוברת רק את שפתם של בני רומה אבל ככל הנראה מבינה ברמה מסוימת יוונית ומתקשרת בעזרת שפת הסימנים. עובד של המוסד אליו הועברה באופן זמני אמר: "הילדה הקטנה הייתה מבועתת כשהגיעה אלינו בפעם הראשונה ולא דיברה כלל, אבל עכשיו היא רגועה וכבר משחקת עם ילדים אחרים. ברור שהיא לא צועניה והוחזקה שם תחת סוג כלשהו של לחץ פסיכולוגי בתנאים מחפירים".

התקדמות בחקירת היעלמות הילדה מדלן

רק לפני כמה חודשים חל מה שהוגדר כהתקדמות מסוימת בחקירת היעלמותה של הילדה מדלן מק'קאן. על פי אחת ההשערות, ייתכן שקיים קשר עקיף בין המקרים או לכל הפחות הוכחה לכך שילדים נעדרים יכולים להימצא: המשטרה בבריטניה פרסמה קלסתרון, שנוצר באמצעות תוכנה לזיהוי פנים ומורכב משתי תמונות של אדם הדרוש לחקירה בחשד למעורבות בחטיפתה של מדלן מק'קאן לפני שש שנים בכפר נופש בפורטוגל, כשהייתה בת ארבע. הקלסתרון מבוסס על עדויות חדשות מפי שני בני אדם, הטוענים שראו את החשוד בלילה שבו נחטפה מדלן. הקלסתרון מתאר גבר לבן שגילו 20 עד 40.

פרסום התמונות לציבור מחדש למעשה את החקירה בחיפוש אחר הילדה שנעלמה במאי 2007. "לא בטוח שאדם זה יוכל לעזור לנו לפצח את התעלומה, אך לשיחה עמו יש חשיבות עליונה עבורנו", אמר החוקר הבכיר בפרשה, אנדי רדווד. לדבריו, "יש עדים שממקמים את האדם הזה במקום ובשעה שבהם נחטפה מדלן". הוא הוסיף כי "זהו לא קו החקירה היחיד שלנו, ובעתיד יפורסמו קלסתרונים נוספים". לטענת המשטרה, מאז חודשו מאמצי החיפוש, 41 אנשים זוהו ככאלו שיש להם קשר אפשרי להיעלמותה של מק'קאן, בהם 15 בעלי אזרחות בריטית.

עוד בחדשות:
בישראל: הבן "נעלם" - האם שמסרבת לגלות מיקומו תיכלא
חטיפת מדלן: מאות פניות בעקבות פרסום הקלסתרון
פורסם קלסתרון של חשוד בהיעלמותה של מדלן מק'קאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully