וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחם ביקש לפרוש מהמשטרה: "אתרכז בהגנה על שמי"

18.10.2013 / 0:44

מפקד מחוז ירושלים לשעבר שנאשם במעשים מגונים בשוטרות הגיש את הבקשה כבר לפני חודשיים. על האישומים: "אין בהם כלום". המשטרה: סיום תפקידו – בהתאם לנהלים

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

ניצב ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים לשעבר, שהואשם בביצוע מעשים מגונים בשוטרות, הודיע למפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו שבכוונתו לפרוש מהמשטרה. לדבריו, הוא יוצא למאבק במסגרתו ינקה את שמו הטוב שהוכפש. עוד הוא טוען כי יחשוף את כל האמת בבית המשפט. במשטרה הדגישו כי החלטה בעניין סיום שירותו של שחם תתקבל על ידי המפכ"ל, לאחר חוות דעת מהגורמים המקצועיים, בהתאם לנהלים ולפקודות המשטרה.

"הגשתי בקשת פרישה כבר לפני חודשיים ואני מחכה לתשובה", אמר אמש (חמישי) ניצב שחם לוואלה! חדשות. "הודעתי שאני מבקש לפרוש ללא דיחוי ומוותר על חופשת ההסתגלות שמגיעה לי כחוק כי אני רוצה להתחיל בדרך חדשה ולהתרכז בהגנה על שמי הטוב". על האישומים שתלויים נגדו אמר: "אין בהם כלום ונגיב לזה בבית משפט".

ביום שני האחרון הגישה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד ניצב שחם בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית, בפרשה בה מעורבות שמונה שוטרות שהותקפו על ידו לכאורה. ההחלטה התקבלה אחרי ששחם דחה את הסדר הטיעון שהוצע בפרשה.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, שנמצא בחופה בחשד שקיים יחסים עם שוטרות שעבדו תחתיו. עומר מירון
"רוצה להתחיל בדרך חדשה ולהתרכז בהגנה על שמי הטוב". ניצב שחם/עומר מירון

כתב האישום, אשר הוגש בהמשך לסדרת דיונים שנערכו עד לאחרונה במח"ש ובלשכת פרקליט המדינה, מתאר כיצד במהלך שירותו כקצין בכיר במשטרת ישראל בתפקידים פיקודיים בכירים, יצר ניצב שחם קשרים אינטימיים ובעלי אופי מיני עם שוטרות צעירות, על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובפער גילאים משמעותי ממנו, שהיו כפופות אליו - וזאת "בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כעובד ציבור וקצין משטרה בכיר". לפי מח"ש, ניצב שחם לא נמנע מלקבל מעת לעת החלטות בעניינן של אותן שוטרות, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים ותלוי במוצא פיהן לשמירת סוד היחסים.

בנוסף, מפרט כתב האישום עבירות נוספות של מעשה מגונה בשוטרת, בלא הסכמתה, הטרדה מינית של שוטרת אחרת תוך ניצול מרות וביצוע מעשה מגונה בשוטרת נוספת תוך ניצול מרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"העמדתו לדין מלמדת על שיבוש מושגי"

הסיפור החל ביולי 2012. נוכח העדויות נגד שחם, ובעקבות חקירה סמויה שנערכה במחלקה לחקירות שוטרים, הוא נחקר באזהרה בפרשה. ארבעה חודשים מאוחר יותר הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים לפרקליטיו דאז כי בכפוף לשימוע נשקלת אפשרות להגיש נגדו כתב אישום. בעקבות הליך שימוע ממושך אשר כלל מספר דיונים עם פרקליטיו הוגש כאמור כתב האישום נגד ניצב שחם.

בא כוחו של ניצב שחם, עו"ד בעז בן צור, מסר בתגובה: "ניצב שחם דחה את הצעת התביעה להסדר טיעון על בסיס כתב אישום מוצע, על אף שכלל אישומים בעבירות של הפרת אמונים בלבד. הבחירה להעמידו לדין פלילי בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום כפי שהוגש, מלמדת על שיבוש מושגי שנפל אצל רשויות התביעה. ניצב שחם מתעתד לקיים הליך משפטי סדור וממצה ומאבק חסר פשרות לחשיפת האמת, הן בנוגע לטענות המועלות נגדו, והן בנוגע לאופן הפסול של ניהול החקירה בעניינו, אשר כלל, בין היתר, איומים מפורשים על עדים. ניצב שחם משוכנע כי בסופו של הליך יימצא שלא נפל פגם במעשיו".

עוד על פרשת ניסו שחם:
כתב אישום נגד ניצב שחם בגין מרמה ומעשים מגונים
הניצב שחשוד בעבירות מין יעיד במשפט נאשם בהטרדה
מקורבי שחם על האישום: לא מדובר בעבירות מין

(עדכון ראשון: 23:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully