וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בלונדון: גור הטיגריסים הנדיר טבע למוות

לידתו של הגור תועדה במצלמה נסתרת וגרמה התרגשות רבה בגן החיות, שם המתינו 17 שנים למאורע המשמח. איש מהמטפלים לא חשב כי הוא יתקרב לבריכה. "אנו שבורי לב, זה ממוטט"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הלם וצער בגן החיות של לונדון: שלושה שבועות אחרי לידתו של גור טיגריסים סומטרי, בפעם הראשונה זה 17 שנים, מנסים המטפלים לעכל את הבשורה המרה על מותו של בעל החיים, עוד בטרם נקבע מינו או ניתן לו שם.

לידתו של הגור ב-22 בספטמבר זכתה לפרסום נרחב בכלי התקשורת בבריטניה, לאחר שתועדה במצלמה נסתרת. זו שימשה בשבועות האחרונים למעקב אחר התפתחותו. לפי "הטיימס" הבריטי, ביום שבת בבוקר הבחינו המטפלים בהיעלמותו של הגור. בתום חיפושים אחריו נמצאה גופתו בקצה הבריכה שבמתחם הטיגריסים, שנפתח לפני חודשים ספורים במטרה לעודד את התרבותם. רק אתמול (שלישי) פורסם בכלי התקשורת הבריטיים על מותו של גור הטיגריסים.

תיעוד לידתו של טיגריס סומטרי בגן החיות של לונדון, שמת כבור שלושה שבועות. ספטמבר 2013. AP
חששו שהאם תגלה עצבנות אם שטח המחיה שלה יוגבל. תיעוד הלידה במצלמה הנסתרת/AP

אנשי גן החיות הסבירו כי לא הגבילו את הגור ואת אמו, מלאטי בת החמש, מלהסתובב בחלקים שונים של המתחם, מכיוון שלא סברו כי הגור יתרחק מהנקודה שבה נהג לרבוץ. בנוסף, חששו המטפלים כי מלאטי תגלה עצבנות מסוכנת אם שטחה יוגבל. "לא רצינו 'להביא אותה לקצה' בכך שנגביל לה את סביבת המחיה או את שגרת יומה, דבר שעלול היה לגרום לה לנטוש את הגור או לתקוף אותו", אמר מלקולם פיצפטריק. "חשבנו שיהיה הכי טוב עבור מלאטי אם נאפשר לה המשך גישה למתחם כולו כרגיל".

"אנו שבורי לב", הוסיף פיצפטריק בצער. "לעבור מההתרגשות של הלידה למוות הזה תוך בטווח של שלושה שבועות זה פשוט ממוטט. לא יכולנו לעשות דבר כדי להחזיר את הגלגל לאחור, ואיש לא היה עצוב יותר ממה שקרה מאשר המטפלים שעובדים עם הטיגריסים באופן יומיומי".

לקריאה נוספת:
המטפל השאיר דלת פתוחה – הטיגריס זינק והרג אותו
לראשונה בישראל: צפו בדיקור סיני בטיגריס חולה
הטיגריס הסדרתי טרף חקלאי: "הראש נערף מהגופה"

(עדכון ראשון: 19:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully