וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחמים הקשישים הסתערו על האויב: האנדרטה הסגורה

במסגרת השבתת הממשל בוושינגטון הוצבו מחסומים מסביב לאנדרטת מלחמת העולם השנייה. קבוצת אחת לא נתנה לשער הסגור לעמוד בדרכה, וגם השומר התבייש לעצור את בני ה-90 האמיצים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

כ-100 קשישים ששירתו בצבא ארצות הברית נתקלו אתמול(שלישי) במחסום, כשסיירו בוושינגטון ובאו לבקר באנדרטת מלחמת העולם השנייה. כמו מרבית האתרים הלאומיים והפארקים בבירת ארה"ב, גם האנדרטה המפורסמת הייתה סגורה היום בשל השבתת הממשל, ושומרים הוצבו במקום כדי למנוע מהקהל להיכנס.

ואולם, קבוצת הקשישים, שהגיעה במיוחד ממיסיסיפי, במטוס שנשכר תמורת 80 אלף דולרים, לא רצתה לוותר על ההזדמנות לכבד את זכרם של חבריהם שנפלו בקרב; המחסומים נפרצו, והקבוצה - ובה קשישים רתוקים לכיסאות גלגלים, ואחרים הנעזרים במקלות הליכה - "פרצה" לאנדרטה.

יוצאי מלחמת העולם השנייה מבקרים באנדרטה בוושינגטון, שנסגרה בשל השבתת הממשל. 1 באוקטובר 2013. GettyImages
ראסל טאקר, אחד מחברי הקבוצה, מחוץ למחסומים לפני הפריצה לאנדרטה/GettyImages

לקבוצה הצטרפו גם כמה חברי קונגרס, בהם מחוקקים רפובליקנים שהתנגדותם לרפורמת הבריאות של הנשיא אובמה היא שגרמה להשבתת הממשל ולנעילת האנדרטה. לא ברור לגמרי מי פרץ את השערים הנעולים, וכמה אנשים לקחו על עצמם את הקרדיט לפעולה החתרנית.

הסנאטור הרפובליקני רוג'ר וויקר טען כי השומרים פתחו את השערים, ואילו חבר הקונגרס סטיבן פלאצו טען כי המחסומים פשוט התפרקו מעצמם. מישל בכמן, שתפרוש בשנה הבאה מהקונגרס, אמרה לקבוצה: "הדבר האחרון שאמריקה צריכה לראות הוא מחסום בפני לוחמים שרוצים לכבד את זכר חבריהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יוצאי מלחמת העולם השנייה מבקרים באנדרטה בוושינגטון, שנסגרה בשל השבתת הממשל. 1 באוקטובר 2013. GettyImages
בפנים כבר מחייכים/GettyImages

אחד השומרים באנדרטה אמר כי ממילא אין בכוונתו לאכוף את איסור הכניסה בפניהם של קבוצה של קשישים שלחמו במלחמת העולם השנייה. "בעצמי השתתפתי במלחמה", אמר לעיתון וושינגטון פוסט. חבר קונגרס נוסף שהצטרף לקבוצה, ביל הויזינגה, אמר כי "מדובר במרי האזרחי הטוב ביותר שהיה בוושינגטון זה תקופה ארוכה".

מוקדם יותר הערב, הנשיא ברק אובמה הטיל על הרפובליקנים את האשמה להשבתת הממשל, בשל התנגדותם להחלת רפורמת הבריאות בת ההשגה ("אובמה-קר"). "הם השביתו את הממשלה כחלק ממסע צלב אידאולוגי שנועד למנוע ביטוח בריאות ממיליוני אמריקנים", אמר אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן. במקביל, כמה רפובליקנים אמרו כי בכוונתם למצוא תקציב כדי לאפשר את פתיחת הפארקים הלאומיים בוושינגטון.

(עדכון ראשון 23:01)

המחיר הנלווה של השבתת הממשל בארצות הברית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully