וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג אל-שבאב: נתקוף שוב בקניה; "היכונו למלחמה"

26.9.2013 / 3:43

בהודעה מוקלטת אישר לראשונה מנהיג הארגון הסומלי כי אנשיו עומדים מאחורי המתקפה על הקניון בניירובי, שבמהלכה נהרגו 72 בני אדם. "תגובה למעורבות קניה בדרום סומליה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהיג "אל-שבאב" אישר הלילה (חמישי) לראשונה טענות מצד חברי הארגון הסומלי, המקושר לאל-קאעדה, כי אנשיו עומדים מאחורי מתקפת הטרור בקניון "ווסטגייט" שבניירובי, בירת קניה, שבמהלכה נהרגו לפחות 72 בני אדם.

בהקלטה ששודרה באתר המיוחס לארגון, אמר אחמד גודאן, הידוע בכינוי מוכתר אבו אל-זובאייר, כי המתקפה בקניון היא תגובה למעורבותה של קניה בדיכוי קבוצת מורדים בדרום סומליה באוקטובר 2011. "הוציאו את החיילים שלכם או התכוננו למלחמה ארוכה, דם, הרס ופינוי", אמר גודאן בהודעה, שככל הנראה כוונה לממשלה בניירובי.

אתמול הודיע שר הפנים של קניה כי ממשלתו החלה בחקירת המצור בסוף השבוע האחרון בקניון "ווסטגייט" שבניירובי בסיוע של ישראל, ארצות הברית, בריטניה ומדינות נוספות. "עברנו לשלב הבא", אמר ג'וזף אול לנקו, בתדרוך לעיתונאים, והוסיף כי סוכנויות מגרמניה ומקנדה, כמו גם האינטרפול מסייעים בחקירה. לדבריו, הוא לא מצפה כי מספר ההרוגים, שעומד עתה על 72, יעלה באופן משמעותי, ורק מצפה למצוא גופות נוספות של המחבלים.

נשיא קניה אוהורו קניאטה. ניירובי, ספטמבר 2013. רויטרס
נשיא קניה מכריז על סוף המצור על הקניון, שלשום/רויטרס

לאחר ארבעה ימים של מצור, הכריז שלשום נשיא קניה, אוהורו קניאטה, על תום המצור בניירובי, שבמהלכו התבצרו מחבלים מארגון האיסלאמי הקיצוני "אל-שבאב" בקניון עם בני ערובה ורצחו עשרות מהם. הוא הכריז על שלושה ימי אבל לאומי לזכר השבויים שנרצחו במרכז המסחרי בלב הבירה הקנייתית.

בהודעה מיוחדת שמסר בטלוויזיה, אמר קניאטה כי קניה הביסה את המחבלים והטילה עליהם קלון. "האומה שלנו מדממת אך גאה", הוסיף. לדבריו, שלוש מתוך ארבע קומות הקניון התמוטטו וקרסו במהלך חילופי האש והמצור, שנמשכו מאז יום שבת בבוקר. נשיא קניה ציין כי חמישה מהמחבלים נהרגו מירי הצבא ועוד 11 נלכדו. הוא עוד הוסיף כי בין ההרוגים גם שישה אנשי ביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מצור בקניון ווסטגייט בניירובי, קניה. 24 בספטמבר 2013. רויטרס
חיילי צבא קניה במהלך המצור על הקניון בניירובי, שלשום/רויטרס

לאחר תבוסתו, טען ארגון "אל-שבאב" כי כוחות הביטחון של קניה השתמשו באמצעי לחימה כימיים על מנת להביא לסיומו של המצור. על פי הארגון הסומלי, הדבר גרם למותם של 137 בני ערובה. לטענות אין כל אימות. "לאחר שלא הצליחה להביס את המוג'אהדין בתוך הקניון, פיזרה ממשלת קניה חומרים כימיים על מנת לסיים את המצור בקניון ווסטגייט, ובכך הרגה את כל בני הערובה", נכתב הבוקר בחשבון הטוויטר של "אל-שבאב". "קניאטה וממשלתו אשמים במותם של 137 בני ערובה שהוחזקו על ידי המוג'אהדין".

עוד על המתקפה בניירובי
"הממשלה פיזרה חומר כימי והרגה את כל בני הערובה"
תם המצור בקניה: 11 מחבלים נלכדו, 3 קומות קרסו
איש קומנדו בריטי חילץ 100 בני ערובה עם אקדח בודד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully