וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפושים אחרי ים מתרחבים: "אזור של תאונות"

בועז ארד, ברלין

16.9.2013 / 17:13

כלבי גישוש ומסוק הצטרפו לחיפושים אחרי ים לוי, שנעלמה לפני 6 ימים בגרמניה. דובר המשטרה: "זה אזור הררי, יש סכנת החלקה". אמה של הנעדרת: "כל יום שעובר זה נורא יותר"

צילום: דניאל בוק עריכה: טל רזניק

החיפושים אחר הנעדרת הישראלית בדרום גרמניה מתרחבים: בשעות הצהריים (שני) הצטרפו לכוחות המשטרה וההצלה, שסורקים את האזור בו נעלמה במסתוריות ים לוי בת ה-23 לפני שישה ימים, גם כלבי גישוש. בנוסף, הוזנק לאוויר מסוק שמסייע בחיפושים.

לוי, שטיילה בגרמניה בגפה, נעדרת מאז יום רביעי האחרון. היא יצאה מבית המלון שבו התארחה בעיירה אימנשטאט שבמדינת בוואריה, בלב הרי האלפים הגרמניים, כשעל גבה תרמיל טיולים – ומאז נעלמו עקבותיה. הצעירה הישראלית, לוחמת מג"ב לשעבר, נצפתה ביום היעלמה יחד עם שלושה צעירים נוספים – שני גברים ואישה – סמוך לבקתת נופש גדולה על ההר הסמוך לעיירה שבה התארחה. לדברי דובר משטרת המחוז, רוברט גראף, עדי ראייה סיפרו כי החבורה הייתה "במצב רוח מרומם". אחד הטבחים העובד במקום סיפר כי לוי חיבקה וליטפה את הכלב של בעלי המקום, ולא היו ניכרים עליה כל אותות מצוקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמת מג"ב לשעבר. ים, נושאת את חברתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעירים הנוספים שהיו איתה, כך לפי המשטרה, דיברו גרמנית "ללא ניב וללא מבטא" – מה שמעיד על כך על כך שהם ככל הנראה אינם מהאזור. תושבי בוואריה מדברים בניב כבד וקל מאוד לזיהוי. החקירה, אומר דובר המשטרה גרף, מתרכזת בין היתר בניסיון לאתר את הצעירים האלה – באמצעות בדיקה בבתי המלון השונים באזור ובהפצת תמונתה של הנעדרת בכל כלי התקשורת המקומיים והרשתות החברתיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

האזור בגרמניה שבו נערכים החיפושים

לוי והצעירים הנוספים נראו לאחרונה באותו יום אחר הצהריים בכניסה לאלפזה-ברגוולט – מגלשת הרים פופולארית הנמצאת במרחק של כשעה וחצי הליכה, כשישה קילומטרים, מהבקתה במעלה ההר.

"קורה שאנשים נופלים"

אחד העובדים במקום סיפר למשטרה כי הוא זוכר אותה בוודאות. הצעירים שהיו איתה, אמר, סיפרו לו שהיא מישראל וביקשו ממנו לתת לה הסברים על המקום באנגלית. כאן נעלמו עקבותיהם של כולם – של לוי ושל הצעירים שהיו איתה. על-פי אחד הדיווחים, דרכיהם התפצלו ולוי המשיכה לבדה ליעד לא ברור.

דובר המשטרה גראף אומר כי כל כיווני החקירה האפשריים נבדקים. "זה אזור הררי, וקורות כאן לא פעם תאונות כאלה ואחרות, שאנשים מחליקים ונופלים, אבל רוב מסלולי הטיול באזור הומים בקיץ תיירים ולא נחשבים למסוכנים בכלל".

כלבי גישוש, כאמור, הצטרפו היום לכוחות החיפושים בניסיון לעלות על עקבותיה של לוי – תוך שהם נעזרים בבגדים שהשאירה מאחוריה בבית המלון. לדברי אמה של לוי, אלה, השוהה באזור כבר כמה ימים, בתה יצאה באותו יום מחדרה כשרק תיק קטן על גבה ובו מכשיר האייפון שלה, האייפד שלה, מצלמה ובגדים חמים. האזור שבו נצפתה לאחרונה, היא מספרת, לא נראה מסוכן בכלל. "ראינו שם אנשים מבוגרים על אופניים ומשפחות מטיילות עם תינוקות. שום דבר יוצא מגדר הרגיל".

חצר בית המלון שבו שהתה ים לפני היעדרותה. אלה וארז לוי, באדיבות המשפחה
מחוץ לבית המלון שבו שהתה הצעירה/באדיבות המשפחה, אלה וארז לוי

המשטרה המקומית, לדבריה, עושה ככל שביכולתה לסייע, אולם עד כה לא הצליחה לאכן את אות הטלפון הסלולרי של בתה, שכבר כמה ימים איננו זמין. בבקתה שבה נצפתה ביום רביעי לא היו מותקנות מצלמות אבטחה, וסרטי הווידאו של מצלמות האבטחה באתר של מגלשת ההרים שאליו הגיעה באותו יום נמחקו כבר. לדבריה, "הסבירו לנו שיש חוק גרמני שמגביל את משך הזמן שבו ניתן לשמור סרטים כאלה בגלל עניינים של שמירה על פרטיות. אני לא מצליחה להבין את זה. אם היה לי סרט ביד אפשר היה לאתר את האנשים שהיו איתה במהירות".

ובעוד חיפושי המשטרה נמשכים, מתכננים היום ההורים לנסוע עם מתנדב דובר גרמנית לכיוון אתר שבו נערך ככל הנראה פסטיבל גדול במהלך סוף השבוע האחרון. אולי שם יימצאו רמזים כלשהם למקום הימצאה של בתם. "ים", אומרת האם, "היא בחורה סופר-אחראית. מהרגע שהיא הגיעה לגרמניה היא כל הזמן דיברה איתנו ועידכנה אותנו בתכניות שלה. זה מאוד-מאוד לא מתאים לה. היעד הסופי שלה היה ברלין. אלוהים יודע איפה היא עכשיו. ככל שהימים נוקפים אני מרגישה יותר ויותר גרוע".

בינתיים בארץ, אחיותיה וחבריה של ים ממשיכים בניסיונות להפיץ את דבר היעלמותה, בייחוד ברשתות החברתיות. הגולשים הרבים שהצטרפו לדף הפייסבוק שנפתח מאז שנעלמה מציעים עזרה בכמה מישורים, רבים מהם מעבירים את המידע למכריהם בגרמניה ומציעים תרגום של הפוסטרים לגרמנית ולאנגלית כדי שהמידע יגיע לכמה שיותר גרמנים ותיירים הנמצאים באזור.

בהכנת הידיעה סייע שבתי בנדט

לקריאה נוספת:
ממשיכים לחפש את ים שנעדרת בגרמניה: ”אין קצה חוט”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully