וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בגרמניה: ניצחון לעמיתי מרקל במדינת מפתח

16.9.2013 / 12:14

המפלגה הנוצרית-סוציאלית, המייצגת בבוואריה את מפלגתה של הקנצלרית מרקל, שבה לשלטון אחרי חמש שנים. עם זאת, חבריה לקואליציה של מרקל הפסידו את מקומותיהם בפרלמנט

המפלגת האחות של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ניצחה בבחירות במדינת המפתח בוואריה, והשיגה בחזרה את הרוב המוחלט בפרלמנט המקומי שאבד לה ב-2008. המפלגה הנוצרית-סוציאלית (CSU) הציגה חזית שמרנית חזקה עבור מרקל, לקראת הבחירות שיערכו בגרמניה כולה בשבוע הבא.

ה-CSU, תת-מפלגה של המפלגה הנוצרית-דמוקרטית (CDU) של מרקל, זכתה ב-49% מהקולות בבוואריה. אך באותה נשימה, הבוחרים במדינה העניקו סטירת לחי למרקל, כשסילקו מהפרלמנט את שלושת החברים של מפלגת "הדמוקרטים החופשיים" (FDP), שבעזרתם מרקל מקיימת את קואליציית הימין-מרכז שלה ברמה הארצית.

אוטובוס בחירות של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. ברלין, 16 בספטמבר 2013. רויטרס
יכולה לחייך לקראת השבוע הבא. מרקל, הבוקר בברלין/רויטרס

הבחירות נחשבות להצלחה לראש ממשלת בוואריה, הורסט סיהופר, המנהיג את המפלגה הנוצרית-סוציאלית. "אנו מפלגה שמייצגת את העם, ואנו נטועים עמוק באוכלוסייה כאן", אמר. "כל תושב שני הצביע עבורנו", אמר בפני קהל צוהל.

יו"ר הסוציאל-דמוקרטים (SPD) בבוואריה, ראש העיר מינכן כריסטאין אודה, קרא לתומכיו "לשנס מותניים לקראת הבחירות לשבוע הבא". SPD היא גם מפלגתו של פיר שטיינבריק, המתמודד מול מרקל על משרת הקנצלר. שטיינבריק עורר סערה בשבוע שעבר, כאשר הצטלם למגזין יוקרתי כשהוא מפנה אצבע משולשת לעבר המצלמה.

בחירות בגרמניה 2013 - לקריאה נוספת
היריב המר של מרקל מפנה אצבע משולשת לבוחרים
מרקל בעימות בחירות: בסוריה קרה פשע - אך לא נתערב
ביקורת על מרקל: שילבה עצרת בחירות עם ביקור בדכאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully