וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפה מזעזעת ברוסיה: הומו צעיר נאנס באיומי אקדח

הצעיר פותה על-ידי שישה גברים שאילצו אותו להחדיר בקבוק לגופו. סרטון שתיעד את התקיפה הופץ ברשתות החברתיות וזכה לתגובות אוהדות. המשטרה טוענת שאינה מודעת למקרה

סרטון שהופץ ברשת מתעד לכאורה אונס אכזרי של צעיר רוסי בנובוסיבירסק שבדרום-מערב סיביר. מדובר במקרה אלימות נוסף בשורה של מעשי התעללות המכוונים נגד הקהילה ההומוסקסואלית ברוסיה, שזוכים להעלמת-עין מצד המשטרה.

האתר "רדיו ליברטי" דיווח כי הסרטון הופץ בטלפונים ניידים. קורבן ממוצא אוזבקי תועד בו כשהוא מוכה ונאלץ להודות בנטייתו המינית. אקדח הוצמד לראשו והוא הופשט מבגדיו, תוך כדי שהתוקפים מטיחים בו קללות. לבסוף הוא נאלץ להחדיר בקבוק לגופו. התוקפים החדירו את הבקבוק בחוזקה בעזרת אלה, בזמן שהצעיר דומע מכאב ומחרדה.

לפי האתר, משתמשים שצפו בסרטון שהועבר אליהם באפליקציית "וואטסאפ" שיבחו את המעשים, ואמרו כי מדובר ב"עונש הולם" (להומוסקסואל).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זהותו של המותקף לא נחשפה. צילום מסך מתוך הסרטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

האתר הצליח לאתר את אחד התוקפים, אף הוא ממוצא אוזבקי, שאישר כי מדובר בתקיפה על רקע הומופובי. "אילצנו אותו לשבת על בקבוק, כדי שהוא יכפר על חטאיו ויתחיל לנהוג בהיגיון", אמר. "עשינו את זה כדי להגן על הכבוד של האוזבקים. אנחנו חיים כאן, ועובדים כאן, ואנו באים במגע עם אנשים משלל לאומים. אם לא נעשה דברים כאלה, לא יהיה לנו כבוד".

"חקרנו אותו והוא התוודה על הכל"

לדברי התוקף, קבוצת האנסים הערימו על הצעיר לחשוב שהוא עומד להגיע למפגש רומנטי. "חקרנו אותו והוא התוודה על הכל. היינו שישה או שבעה. אמרו לנו שהוא פדופיל. את זה הוא הכחיש, אבל הוא הודה שהוא הומו".

דובר המשטרה בנובוסיבירסק אמר כי לא התקבל דיווח על התקיפה.

בחודש אוגוסט הופץ ברשת VK – הגרסה הרוסית לפייסבוק - סרטון שאף הוא צולם בנובוסיבירסק. בסרטון תועדה תקיפה אכזרית של טרנסג'נדרית. גם במקרה הזה ניסו כמה גברים לאלץ את האישה לשבת על בקבוק, אך היא הצליחה להימלט. מרבית התגובות לסרטון היו אוהדות ושיבחו את המעשה.

רוסיה העבירה לאחרונה חוק נגד "תעמולה הומוסקסואלית", שנתן רוח גבי לתקיפות האלימות נגד הקהילה הלהט"בית. הצעת חוק נוספת דורשת להפריד ילדים מבני זוג הומוסקסואלים. העמדות שמביע הנשיא ולדימיר פוטין נתונות לביקורת נוקבת מצד המערב, ובפרט מצד ארצות הברית ובריטניה. בפברואר 2014 תארח רוסיה את אולימפיאדת החורף בסוצ'י, ובינתיים גוברות הקריאות להחרים את המשחקים בשל יחסה של המדינה לקהילה הגאה.

לקריאה נוספת
דמיטרי, בן 24, המורשע הראשון של חוק התעמולה הרוסי?
העולם מתחיל להפנים את השנאה של הרוסים לקהילה הגאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully