וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באתי לעזרת חבר: חברי איפא"ק מקדמים תקיפה בסוריה

אנשי השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון החליטו לסייע לאובמה בגיוס תמיכת חברי הקונגרס בפעולה צבאית. הסיבה: ליצור תקדים להתנהלות אמריקנית דומה בטיפול בגרעין האיראני

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מנהל בימים אלה מאבק עיקש למען גיוס תמיכת רוב חברי הקונגרס האמריקני ליציאה לפעולה צבאית מוגבלת בסוריה. כעת, נראה כי שחקן חדש נכנס לזירה, המבקש לסייע לנשיא לגייס את התמיכה הרצויה ולאפשר לכוחות הצבא לפתוח במתקפה. על פי דיווח באתר "פוליטיקו", חברי איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בבתי הקונגרס האמריקניים, מתכננים לפתוח בקמפיין נרחב בקרב יושבי גבעת הקפיטול על מנת לשכנעם לתמוך ביוזמת התקיפה של הנשיא האמריקני.

תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות:
ארה"ב: מיצינו את כל החלופות בסוריה – מלבד תקיפה
פוטין נועד עם אובמה: "אמשיך לחמש את אסד"
לקראת תקיפה: ארצות הברית מפנה אנשיה מלבנון
פוטין דבק בעמדתו: "רוסיה שלחה נחתת לחופי סוריה"

אובמה באיפא"ק: "לישראל הזכות להגן בעצמה על עצמה". רויטרס
שחקן חדש בזירה. הנשיא אובמה נואם בפני ועידת איפא"ק בשנה שעברה/רויטרס

במסגרת הקמפיין המיוחד, מתעתדים 250 מנהיגים יהודים להסתער בשבוע הבא על כל אחד מבין 435 חברי הקונגרס בכדי לשכנעם לאמץ את התוכנית הצבאית שגיבש הממשל יחד עם גורמי הביטחון, בטענה כי אם לא יעשו כן, עלול הדבר לשדר מסר מעודד לאיראן, לפיו היא יכולה להמשיך בתוכנית הגרעין שלה מבלי להסתכן בתגובה אמריקנית. "ההיסטוריה מלמדת אותנו שחוסר הבהירות (בתגובה האמריקנית) מזמינה תוקפנות", אמר אחד מחברי איפא"ק. הוא הוסיף כי בתקופה הקרובה אנשי השדולה יפעלו בעצימות גבוהה בכל הנוגע לטיפול בנושא.

יש לציין, כי למרות כוחה הפוליטי הרב של השדולה הפרו-ישראלית, המורכבת בעיקר מיהודים-אמריקנים, חבריה אינם נוהגים בדרך כלל להתערב בהליכים בקונגרס, העוסקים ביציאה למבצע צבאי. ואכן, עד לנקודה הנוכחית חברי השדולה לא עסקו באופן פומבי בדיונים בנושא. אולם, כעת התקבלה החלטה להתערב בנושא הפעולה בסוריה, לאור הקשיים בהם נתקל הנשיא אובמה בגיוס תמיכה בקרב חברי הסנאט והקונגרס, ובשל, כאמור, ההשלכות העתידיות בטיפול בסוגיית הגרעין האיראני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

פעולה מוגבלת ל-90 ימים, ללא נוכחות קרקעית

למרות הקשיים הרבים העומדים בפני אובמה, החלו ביום רביעי האחרון מאמציו של הנשיא האמריקני לשאת פירות, לאחר שוועדת החוץ של הסנאט אישרה את הצעת ההחלטה בעד פעולה צבאית אמריקנית בסוריה, בתגובה על השימוש לכאורה של משטר אסד בנשק כימי נגד אזרחיו ב-21 באוגוסט. על פי נוסח ההצעה, שעברה ברוב של עשרה תומכים מול שבעה מתנגדים, מסגרת הזמן של התקיפה האמריקנית תוגבל ל-90 ימים והיא שוללת מכל וכל כניסה קרקעית של חיילים אמריקנים לשטח סוריה. בשבוע הבא, עם שובם של הסנאטורים מפגרת הקיץ, מליאת הסנאט תצביע על הצעת ההחלטה.

אולם, חרף אישור התקיפה בוועדת החוץ בסנאט, אובמה עדיין אינו יכול לישון בשקט. זאת, משום שמצב התמיכה בקרב שאר חברי הסנאט אינו ברור. עד עתה, 21 סנאטורים הודיעו אומנם כי הם יתמכו ביציאה למתקפה, אולם 13 הודיעו שהם מתנגדים ו-66 נוספים מתלבטים וטרם קיבלו החלטה סופית בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully