וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון גרמני: שומר ממחנה אושוויץ חי בישראל

לפי "דר שפיגל", הרשויות בגרמניה מתכוונות לשפוט 30 אזרחים בגין פשעי מלחמה על חלקם כשומרים באושוויץ במלחמת העולם השנייה. 7 נוספים חיים מחוץ לגרמניה, ואחד מהם בארץ

גרמניה צפויה להעמיד לדין 30 מאזרחי המדינה, שהיו שומרים במחנה ההשמדה אושוויץ במהלך מלחמת העולם השנייה – כך דווח אתמול (שלישי) במגזין דר שפיגל. חוקרים זיהו שבעה פושעים נוספים החיים מחוץ לגרמניה – בהם אחד החי בישראל. החשוד המבוגר ביותר נולד בשנת 1916 והצעיר ביותר ב-1926.

משרד המשפטים הגרמני הודיע כי בסל הכל 49 שומרים נחקרו, מהם 30 צפויים לעמוד לדין. המשרד בבאדן-וירטמברג, שעומד בראש החקירה הגרמנית לאיתור פושעי מלחמת נאצים, אמר שמבין הנחקרים תשעה כבר מתו. החוקרים אמרו שהם מעבירים את ממצאיהם לתובעים במדינות גרמניות. אושוויץ היה מחנה ההשמדה הנאצי הגדול ביותר. למעלה מ-1.1 מיליון בני אדם, מרביתם יהודים, נרצחו שם. למעלה מ-7,000 אנשי אס אס עבדו במחנה בין השנית 1940 עד 1945, אך רק כמה מאות הועמדו לדין.

שלשום הגיע קצין האס אס לשעבר, סירט ברואינס בן ה-92, לפתיחת משפטו בגרמניה, שם הוא מואשם ברצח לוחם מחתרת הולנדי לפני כ-70 שנים. אם יורשע, ברואינס יכול לעמוד בפני מאסר עולם או עונש מוות. בפתח המשפט אמר התובע כי גילו המתקדם של הנאשם לא צריך למנוע מרדף אחרי הצדק.

לאחר המלחמה, חי ברואינס בגרמניה אך הרשויות סרבו להסגירו למשפט בהולנד, כך דווח ב-BBC. הוא הפך לאזרח גרמני בשנת 1943 תחת צו הפיהרר שהעניק אזרחות גרמנית לכל הזרים שעבדו עבור הנאצים ובשל כך סירבה גרמניה להסגירו. במשפט אחר שהתקיים בגרמניה ב-1980, הוא נידון לשבע שנות מאסר בגין רצח של שני אחים יהודים.

המשפט של ברואינס הוא האחרון בשורה של משפטים דומים, בהם מועמדים לדין קצינים נאצים לשעבר בגרמניה. קצין אס אס אחר, היינריך בורה, החל לרצות את עונשו, מאסר עולם, בדצמבר 2011 לאחר שהורשע ברצח שלושה אזרחים הולנדים במהלך מלחמת העולם השנייה.

לקריאה נוספת:
הונגריה: נאצי בן 98 הואשם בפשעי מלחמה
גרמניה: שוקלים להאשים קשיש ששירת כטבח באושוויץ
”נחפש פושעים נאצים מעוד מחנות השמדה”

(עדכון ראשון: 21:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully