וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגב של ישראל: המסר המאיים של רוסיה לארה"ב

4.9.2013 / 0:01

ישראל וארה"ב לא צפו את זיהוי שיגור הטיל על ידי המכ"ם הרוסי. מוסקבה ניצלה את ההזדמנות כדי להבהיר: "לא תצליחו לתקוף בסוריה ולתפוס אותנו עם הזנב בין הרגליים". פרשנות

צילום: באדיבות משרד הביטחון, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בכירי מנהלת חומה במשרד הביטחון התגאו בניסוי המוצלח שבוצע אתמול (שלישי) בבוקר בשיתוף הסוכנות להגנה מפני טילים של ארצות הברית בחופי ישראל במטרה לבחון את הטיל "אנקור", אך לא העריכו באותה נשימה לאיזו מבוכה הם הולכים להכניס את האמריקנים. שעה קלה לאחר שיגור הטיל, שנועד לדמות טיל בליסטי של אויבי ישראל, פרסם כלי תקשורת ברוסיה כי הצבא הרוסי זיהה שיגור של שני טילים בליסטיים במזרח התיכון. הדיווח הראשוני גרר אחריו שרשרת של דיווחים בכלי התקשורת הזרים בעולם ולבסוף התפרסמה על כך ידיעה בסוכנות הידיעות רויטרס, שהעלתה עוד יותר את רף הסקרנות סביב השיגור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיל "אנקור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחמ"ל דיווח של דובר צה"ל טענו כי אינם מכירים אף ניסוי ובמשרד הביטחון לא מיהרו לענות. עיתונאים זרים העריכו כי אולי זו צרפת שהחליטה לתקוף בסוריה, לאחר שכבר הביעה תמיכה בתקיפה והבהירה שלא תבקש את אישור הפרלמנט לדבר. בפועל, בסוריה לא דווח על נפילת טילים ולכן הדיווח הרוסי יצר בלבול. רק לאחר שעות ארוכות, הוציא משרד הביטחון בישראל את ההודעה על שיגור מוצלח של טיל ה"אנקור".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הניסוי היה מוצלח - העיתוי קצת פחות

כעבור זמן קצר, פרסם הממשל הרוסי הודעה רשמית לפיה מכ"ם של הצבא הרוסי בים השחור זיהה את שיגור הטיל וכדי לחדד את המסר ולהראות עד כמה מדויק ורחוק רואה רוסיה, פורסם גם מועד השיגור. במערכת הביטחון בישראל הבינו מהר מאוד את הפרסום הרוסי, שנועד להערכתם להביך את ארה"ב. מנהלת חומה מקיימת כמעט כל שנה ניסויים מסוג זה, אך נדיר שהרוסים מפיצים בפומבי את יכולתם לעקוב אחר אותם ניסויי טילים.

מטרתם של הרוסים הייתה להוסיף ממד נוסף למסרים הגלויים והסמויים שפיזרה מוסקבה בחלל האוויר בשבוע האחרון ובכך להעצים עוד יותר את רמת המתח סביב תהליך קבלת ההחלטות בוושינגטון לפני ההכרעה בשאלת התקיפה בסוריה. המסר הרוסי היה ברור: "מי שחשב לתקוף את סוריה ולהפתיע אותנו - טועה. אנחנו רואים יותר רחוק ממה שכולם חושבים". כשמצרפים את זיהוי השיגור לאיומים הישירים ולשליחת כוחות הצבא הרוסי לים התיכון, הקרקע עליה אמורה לפעול ארה"ב הולכת והופכת למבעבעת.

שיגור טיל חץ. AP, AP
לניסויים מהסוג הזה נערכים במשך זמן רב. שיגור טיל "חץ"/AP, AP

לשאלת העיתוי יש תשובה נפרדת. לניסויים מהסוג הזה נערכים במשך זמן רב מכיוון שמעורבים בו גורמים רבים המפעילים מערכות שונות ומגוונות ומשתתפים בו כלי טיס וכלי שיט שנמצאים בכוננות לאפשרות של יירוט מוקדם עקב תקלה טכנית. במקביל, בניסוי היו מעורבים גורמים אמריקנים, חלקם בארץ וחלקם בחו"ל, במטרה לעקוב אחר הניסוי. לכן, היה קשה מאוד לדחות את הניסוי למועד אחר שתלוי היה, בין היתר, במזג האוויר. למרות זאת, ראוי היה לבחון לעומק את סוגיית המועד ברוח המתיחות במזרח התיכון והדיווח לכלי התקשורת.

עוד על המתיחות במזרח התיכון
ישראל ערכה ניסוי טילים בעיצומה של המתיחות
”אם יופגזו, חיזבאללה וסוריה יתקפו ספינות ארה”ב”
צרפת הציגה ראיות: ”אסד טבח בנשק כימי, סכנה לביטחון העולם”

(עדכון ראשון: 22:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully