וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע חיסון הפוליו יימשך: בג"ץ דחה בקשה להפסיקו

גלעד גרוסמן

22.8.2013 / 20:51

ההחלטה ניתנה במסגרת עתירה הדורשת לעצור את מבצע החיסון בטענה שמשרד הבריאות לא מעביר מידע מספק להורים בנושא. המדינה טענה כי החלטה לעצור המבצע משמעה "ניסוי בבני אדם"

מבצע חיסון הפוליו יכול להמשיך, נכון לעכשיו, לאחר שבג"ץ דחה הערב (חמישי) את הבקשה להוציא צו ביניים שיעצור את מבצע החיסונים עד לדיון בעתירה שהוגשה הדורשת להפסיקם לאלתר. השופטת דפנה ברק-ארז הורתה על קיום הדיון בעתירה בהקדם האפשרי.

נשיא המדינה שמעון פרס בטיפת חלב בירושלים במבצע חיסון הפוליו, אוגוסט 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא פרס מבקר בתחנת טיפת חלב בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בתחילת השבוע הגישה עמותת "איזון חוזר" עתירה המבקשת להורות למשרד הבריאות להפסיק עם מבצע "שתי טיפות" לחיסון ילדים עד גיל תשע נגד פוליו. זאת מאחר שלטענת העמותה המשרד אינו מפרסם את כל המידע הנחוץ להורים כדי להחליט אם לחסן את ילדיהם. לטענת עו"ד דקלה ברנס, המייצגת את העותרים, בעוד שהציבור מחסן את ילדיו, "הילדים כבר מחוסנים". "כל מטרת החיסון היא ליצור חומת מגן אנושית לטובת אנשים שמערכת החיסון שלהם פחות טובה. למעשה, אנו משתמשים בילדים כדי לחסן את כלל האוכלוסייה", נימקה. לטענתה, "רכיב החיסון הספציפי שנעשה בו שימוש לא נבדק בשום ניסוי בעולם".

מוקדם יותר היום הגישה הפרקליטות תגובה מקדמית לעתירה, שבה נטען כי אין מקום להפסיק את המבצע, כיוון שההחלטה על המבצע, שנועד לטענת המדינה לעצור את התפשטות המחלה, התקבלה לאחר בדיקה יסודית והתייעצויות נרחבות עם גורמי מקצוע "מהבכירים והמנוסים בעולם בתחום זה". עוד טענה המדינה כי בשל העתירה ישנם הורים שנמנעים מלחסן את ילדיהם ולכן על בית המשפט לדון במהירות האפשרית בעתירה זו.

החל מבצע החיסון הארצי נגד נגיף הפוליו. דניאל בוק
"החלטה שלא לערוך את מבצע החיסון הנוכחי, משמעה עלול להיות 'ניסוי בבני אדם'"/דניאל בוק

הפרקליטות הבהירה כי אין סיכון שילדים שחוסנו בעבר יחלו בפוליו כתוצאה מקבלת החיסון המוחלש, אולם יש סיכון מהידבקות מהנגיף בקרב מי שטרם חוסן. "החלטה שלא לערוך את מבצע החיסון הנוכחי, משמעה עלול להיות 'ניסוי בבני אדם', כדי לראות אם ואיך הנגיף יעצור ויפסיק להתפשט מעצמו, וכמה אנשים יחלו עד שהדבר יקרה", נכתב בתגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • פוליו
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully