וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הונחו בתי הספר להתמודד עם מבצע חיסוני הפוליו

22.8.2013 / 9:21

לקראת פתיחת שנת הלימודים, העביר משרד החינוך הנחיות למוסדות החינוך "להבטיח שיש סבון ולהגביר את תכיפות ניקיון השירותים", כדי למנוע את התפשטות הנגיף בעקבות החיסונים

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן-דוד

(נשיא המדינה קורא לאזרחים לחסן את ילדיהם, אתמול)

עם החזרה הקרבה של הילדים ללימודים, פרסם משרד החינוך הנחיות לבתי הספר להתמודדות עם מבצע החיסונים שעורך בימים אלה משרד הבריאות נגד נגיף הפוליו. במסמך שהוציאה מנכ"לית משרד החינך, דלית שטאובר, למנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות - והגיע לידי וואלה! חדשות - היא ביקשה להעביר לבתי הספר, למורים ולהורים הנחיות, הכוללות בין היתר דרכים לשמירה על היגיינה למניעת התפשטות המחלה.

החל מבצע החיסון הארצי נגד נגיף הפוליו. דניאל בוק
מתחסנים במסגרת מבצע "שתי טיפות"/דניאל בוק

במסגרת המבצע של משרד הבריאות, הנקרא "שתי טיפות", ניתנה הוראה לחסן ילדים שנולדו לאחר שנת 2005 בחיסון חי-מוחלש, המאפשר לקטוע את הפרשת הנגיף מצד נשאים. במסמך הובהר כי "חשוב שתתקיים שגרת לימודים, ותלמידים ועובדי הוראה ימשיכו ללמוד וללמד כרגיל".

בשל העובדה שנגיף הפוליו מתפשט בין אדם לאדם באמצעות מגע של הפה עם ידיים מזוהמות בהפרשות צואה, הנחה משרד החינוך להיערך בכל מוסדות החינוך, ולהבטיח שיש סבון וחומרי חיטוי בכמות מספקת ובזמינות טובה לרשות התלמידים והעובדים ."יש לדאוג למלאי מספיק של נייר טואלט, סבון, מגבות חד-פעמיות, חומרי ניקוי לשירותים, ובעיקר יש להגביר בתקופה זאת את תכיפות ניקיון השירותים באמצעות צוותי התחזוקה".

כמו כן, נכתב כי המשרד נערך לאפשרות שתלמידים בעלי מערכות חיסון מוחלשות יאלצו להישאר בביתם עד שבעה שבועות מיום סיום מבצע החיסון. "אוכלוסיות אלו יפעלו על פי הנחיית הרופא המטפל שינחה לגבי אפשרות הגעתם למוסד
החינוכי. בכל מקרה של ספק לגבי חומרת הדיכוי החיסוני יש להתייעץ עם הרופא המטפל", נכתב.

ילדים בדרום הארץ מתחסנים נגד פוליו. אוגוסט 2013. דייב בוימוביץ'
ילדים בדרום הארץ מתחסנים נגד פוליו. אוגוסט 2013/דייב בוימוביץ'

"אני פונה אליכם לסייע למוסדות הבריאות הן בפן הארגוני והן במידת הצורך במתן מענה לתלמידים שיעדרו בשל בריאותם ממוסדות החינוך בתקופה זו, שבה כולנו מתגייסים למיגור הנגיף", סיכמה שטאובר. בשעות הערב, צפויה שרת הבריאות, יעל גרמן, לקבל המלצה בנוגע לאפשרות של מתן חיסון מרוכז במוסדות החינוך לילדי כיתות א'-ג'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully