וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: צוללן מנשק כריש בפיו - וננשך בשפתיו

מדריך צלילה אמריקני, שבמשך שנים עורך לתיירים צלילות חוויתיות בהן הם מאכילים ומלטפים כרישים, נישק כריש בפיו וננשך. הוא נזקק ל-285 תפרים. מדוע הפעם בחר הכריש לתקוף?

דייב מרסל, מדריך צלילה מפלורידה שבארצות הברית, לוקח במשך שנים תיירים לצלילות חווייתיות בהן הוא מפגיש אותם עם חיי הטבע הפראיים שמתחת למים. מרסל נוהג לעודד את הצוללים לבוא במגע עם החיות שנקרות בדרכם, ביניהן גם כרישים מזנים שונים, זאת במטרה להוכיח שאותן חיות אינן אגרסיביות ומסוכנות כפי שעולם הקולנוע והטלוויזיה מלמד אותנו לעתים.

עם זאת, יום אחד בשנת 2011, כפי שניתן ללמוד מהסרטון ששודר באחרונה על ידי ערוץ דיסקברי, בעת צלילה שגרתית עם תיירים נרגשים, ננשך מרסל בשפתיו על ידי כריש (Nurse Shark), שעה שניסה לנשקו בפיו.

לטענת מרסל, בשונה מכל הצלילות שערך בעבר, הוא ביצע טעות אחת קריטית. בטרם קירבו לפיו, הצוללן המנוסה הפך את הכריש, כך שבטנו כלפי מעלה, פעולה אשר מרסל לא ביצע מעולם קודם לכן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיניו של הכריש היו מופנות כלפי מטה כך שלא יכול היה לראות את מרסל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי ההסבר, עיניו של הכריש נמצאות בחלקו העליון של ראשו, כך שהכריש לא ראה את שמתרחש וסבר כי הוא מואכל בדגים, כפי שנוהגים לעשות בצלילות תיירותיות אלו. לאחר שהבין הכריש כי הבשר שבפיו הוא בשר אדם ולא דג, שחרר את לסתותיו ושחה הלאה.

בראיון לערוץ דיסקברי אמר מרסל "הוא ירק אותי החוצה. אני מניח שהוא חשב שאני לא טעים". על אף שמרסל לא נפצע באורח חמור מדי, הוא נזקק ל-285 תפרים בשפתיו. על אף האירוע המפתיע והמפחיד, חזר מרסל לצלול כשלושה ימים לאחר מכן. "אתה לא יכול לעבוד עם חיות טבע פראיות מבלי לצפות שתקבל נשיכה", אמר מרסל, "זה חלק מהעבודה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזקק ל-285 תפרים. מרסל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully