וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבורגר המעבדה הראשון בעולם הוגש בלונדון: "פריך"

בוחני טעם שזכו להיות הראשונים לטעום את ההמבורגר הייחודי, שיוצר מתאי גזע שגודלו במעבדה, העידו כי טעמו דומה לזה של בשר. "חוסר השומן הוא מה שעושה את הטעם שונה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

בתום שנים של מחקר ושבועות של הכנה, הוגש היום (שני) ההמבורגר הראשון בעולם שיוצר בתנאי מעבדה. את ההמבורגר, שעלות הכנתו הכוללת עומדת על כ-250 אלף יורו, טעמו הסופר ומבקר האוכל האמריקני ג'וש שונוואלד, וחוקרת האוכל האוסטרית האני רוצלר, בפני כתבים בלונדון. "יש לזה טעם חזק", אמרה רוצלר, "המראה היה דומה לזה של בשר". לדבריה, "החלק החיצוני היה פריך באופן מפתיע. הטעם היה עסיסי כמו של בשר, אך שונה. יש לזה טעם כמו של בשר, לא כמו של סויה ושאר תחליפי הבשר". את סכום הכסף הרב למחקר תרם מייסד גוגל והיזם סרגיי ברין.

המבורגר מהונדס בצלחת: איך מכינים בשר מלאכותי?

ההמבורגר הראשון שיוצר במעבדה הוגש בלונדון, 5 באוגוסט 2013. רויטרס, רויטרס
ההמבורגר הייחודי לפני הבישול, היום/רויטרס, רויטרס

בוחני הטעם טענו אמנם כי להמבורגר, ששקל 142 גרם, היה מרקם של בשר, אך הבהירו כי נדרשת עוד עבודה על מנת לשפר את הטעם. מבקר האוכל ג'וש שונוואלד הסביר כי "חוסר השומן הוא מה שעושה את הטעם שונה". לדבריו, "הייתי אומר שזה משהו בין 'בוקה בורגר' (המבורגר מסויה) ומקדונלדס. לא ציפיתי שיהיה לזה מרקם כמו של בשר. זה היה כמו עוגה מחלבון של בעלי חיים". את ההמבורגר בישל השף ריצ'ארד מק'גוואן. "זה התבשל כמו כל המבורגר אחר שהכנתי בעבר", סיפר. "יש לו ריח טוב והוא נראה מעורר תיאבון". הוא הביע סיפוק מכך שהצליח לא לשרוף את ההמבורגר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
האני רוטזלר, חוקרת מזון אוסטרלית טועמת את המבורגר המעבדה הראשון. רויטרס
"הטעם היה עסיסי כמו של בשר, אך שונה". רוצלר ברגע הטעימה/רויטרס

ההמבורגר הייחודי שמורכב מתאי גזע של פרה שגודלו במעבדה, פותח על ידי הפיזיולוג מארק פוסט מאוניברסיטת מאסטריכט בהולנד, שטען כי מבחן הטעם היה הצלחה. "אני נרגש מאוד", אמר פוסט במעמד המרגש. "לקח הרבה זמן עד שהגענו עד הלום". לדבריו, "אני חושב שזו התחלה טובה מאוד ואני שמח מאוד". פוסט עבד על הפיתוח כחמש שנים. לאחר הטעימה הוא אמר כי הטכנולוגיה מאפשרת לזהות בקלות אילו מרכיבים טבעיים יכולים לשפר את הטעם. לדברי פוסט, "זו טכנולוגיה שניתן יהיה להעבירה לבעלי חיים אחרים, כל עוד יש להם את תאי הגזע הללו בשרירי השלד, דבר שלרוב בעלי החיים יש, ניתן יהיה להעבירה לבעלי חיים אחרים, כמו דגים, עופות וחיות אחרות".

הייתם אוכלים המבורגר שיוצר במעבדה? בקרוב יהיה

המבורגר המעבדה הראשון נכנס למחבת. רויטרס
מורכב מתאי גזע שגודלו במעבדה. ההמבורגר בזמן הבישול/רויטרס

ייצור בשר מצריך כבר היום יותר ממחצית היכולת החקלאית בכל העולם ומומחים מעריכים כי שהשיעור ילך ויגדל בצורה משמעותית בעשורים הקרובים בהתאם לביקוש הגובר לבשר. מחקרים מוכיחים כי טכניקות ייצור הבשר במעבדות יכולות להיות חסכוניות יותר באנרגיה ויביאו לירידה בפליטות גזי חממה בהשוואה לחקלאות בעלי חיים קונבנציונלית. כמו כן, בשר מלאכותי יבטל גם את הצורך לשחוט מספר רב כל כך של חיות.

המבורגר המעבדה הראשון נכנס למחבת. רויטרס
המבורגר המעבדה הראשון נכנס למחבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully