וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני לשנת מאסר: "החלטה מופרכת לגמרי"

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של ראש הממשלה לשעבר, שהורשע בהונאת מס. מפאת גילו, צפוי ברלוסקוני בן ה-76 לרצות את שנת המאסר שנגזרה עליו במאסר בית או בעבודות שירות

בית המשפט העליון לערעורים באיטליה אישר אתמול (חמישי) באופן סופי את עונש המאסר שהוטל על ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני בגין הונאת מס – ולמעשה דחה את ערעורו השני. עונשו של ברלוסקוני בן ה-76, שהופחת מארבע שנים לשנה אחת בלבד, יומר ככל הנראה למאסר בית או לעבודות שירות בשל גילו.

במקביל, הורה בית המשפט לבחון את ההחלטה לאסור עליו לשמש בתפקידים ציבוריים במשך חמש שנים. שעה קלה אחרי מתן גזר הדין, העלול לסכן את ממשלת איטליה אשר עומדת על כרעי תרנגולת - אמר ברלוסקוני כי ההחלטה בעניינו היא "מופרכת לחלוטין". כמו כן, ברלוסקוני קרא ל"רפורמה" במערכת המשפט והבטיח כי ימשיך את מאבקו הפוליטי.

ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני. רויטרס
ברלוסקוני. הסוף/רויטרס

אחרי החלטת בית המשפט אמר נשיא איטליה ג'ורג'ו נאפוליטנו כי המדינה "צריכה לגלות מחדש את היכולת לשמור על לכידות – במיוחד בנושאים חוקתיים חשובים שהיו סביבם הרבה חילוקי דעות". לדבריו, למרות רגישות גזר הדין, המצב "שקט ומכובד". "אני חושב שזה חיובי לכולם", סיכם. ניטו פאלמה, שר המשפטים לשעבר ועמיתו של ברלוסקוני למפלגה אמר כי ההחלטה אמנם מעלה תחושה מרה, אולם ציין כי "לא תשפיע על הרכב הקואליציה".

מדובר בפסיקה החשובה ביותר נגד ברלוסקוני, שתסיים את התקופה בת שני העשורים שבה שלט האיש באיטליה באמצעות אימפריית התקשורת שלו ועל ידי תכסיסיו הפוליטיים. עורכי דינו אמנם ביקשו לדחות את ההכרעה לחודש ספטמבר הקרוב או לשנה הבאה, כדי להימנע ממשבר פוליטי במהלך הקיץ - אולם כאמור בית המשפט נתן היום את המילה האחרונה.

יותר מכל, מדובר במהלומה לממשלת הקואליציה השברירית של אנריקו לטה, שכן מפלגת PDL של ברלוסקוני איימה כבר בעבר לפרוש ממנה אם מנהיגה יורשע בדין. נשיא איטליה כפה את הקואליציה על מפלגות הימין והשמאל בחודש אפריל, משום שלא נמצא אדם שהצליח להרכיב ממשלה אחרי הבחירות לפרלמנט.

ראש ממשלת איטליה אנריקו לטה. רויטרס
ראש ממשלת איטליה, אנריקו לטה. אויב של ברלסוקוני, אך מעדיף אותו בממשלה/רויטרס

השופטים דנו אתמול בערעור שהגיש ברלוסקוני על הרשעתו בערכאה נמוכה יותר. הוא הורשע בסוף השנה שעברה בהעלמת מס ברכישת סרטים במחיר מוזל, עבור ענקית התקשורת "מדיה-סט" שבבעלותו. ברלוסקוני הכחיש את כל האישומים נגדו, ואמר כי לא היה מעורב ברכישת הסרטים. ברלוסקוני האשים את בית המשפט בנטייה לשמאל הפוליטי ובניסיון להפילו.

משפט ה"בונגה בונגה" עדיין בערעור

ברלוסקוני מערער במקביל על עונש מאסר של שבע שנים שנגזר עליו בחודש יוני במשפט בפרשת ה"בונגה בונגה", שבמהלכו הורשע בתשלום לנערת ליווי קטינה, כרימה אל-מחרוג'. הוא נידון גם לקלון לכל החיים ממשרה ציבורית, משום שניצל את משרתו כדי לטייח את הפרשה.

כמה ממקורביו של ברלוסקוני קראו לו להפיל את הממשלה במחאה על תבוסותיו המשפטיות האחרונות. עם זאת, דוברו של ראש הממשלה לשעבר סירב לומר מה בכוונתו של ברלוסקוני לעשות.

אלפי חברות באיטליה פושטות רגל מדי חודש, ושיעור האבטלה מזנק. הזעם ברחוב גובר כלפי אזלת היד של הממשלה, אך קשה יהיה לחזות את התוצאות של בחירות חדשות לפרלמנט. מסיבה זו, אולי, נמנעות כרגע המפלגות הגדולות מלהפיל את הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully