וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחתימת המלכה: אנגליה אישרה נישואים חד-מיניים

17.7.2013 / 21:00

אנגליה כבר מתירה "איחוד אזרחי", אך מהקיץ הבא יורשו הומוסקסואלים גם להתחתן. עם זאת, ההישג הגדול של ראש הממשלה קמרון בקידום החוק מעורר אי-נחת רבה אצל חברי מפלגתו

מלכת אנגליה אליזבת השנייה חתמה אחר הצהריים (רביעי) על החוק המאפשר נישואים חד-מיניים באנגליה ובווילס. החתונות החד-מיניות הראשונות צפויות להיערך בקיץ הבא. החוק אושר אמש בפרלמנט בעידודו של ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. קמרון קידם את החוק במצע הבחירות שלו ב-2010. בשנה שעברה מחקה בריטניה את הרישום הפלילי להומוסקסואלים.

אישור החוק עורר סערה במפלגה השמרנית שבראשה עומד קמרון, אך הוא אושר לבסוף בתום דיון של שעתיים, בתמיכת מפלגת הקואליציה הליברל-דמוקרטית, ומפלגת הלייבור היושבת באופוזיציה.

אנגליה כבר מתירה מסגרת של "איחוד אזרחי", המעניק לאזרחים חד-מיניים זכויות שוות לאלה של נשואים הטרוסקסואלים. תומכי החוק קראו לשנות את ההגדרה כדי ליצור שוויון בחברה.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. GettyImages
המחיר הפוליטי עלול להיות להאפיל על ההישג. ראש הממשלה קמרון/GettyImages

זהו לא רק אחד הצעדים החברתיים המרחיקי-לכת ביותר בתקופת שלטונה של המלכה אליזבת השנייה, אלא גם אחד ההישגים הגדולים ביותר בכהונתו הראשונה של קמרון. ואולם, אישור החוק עלול לפגוע במעמדו בקרב המפלגה. בעבר, צירי בית הנבחרים מטעם המפלגה השמרנית הצביעו פעמיים נגד החוק וטענו כי הוא מנוגד לרוח המפלגה.

החוק החדש מתייחס רק לאנגליה ולוויילס. המחוקקים בסקוטלנד מקדמים בימים אלה הצעת חוק דומה הנתמכת על ידי מרבית המפלגות בפרלמנט. לפי שעה אין כוונה להנהיג נישואים חד-מיניים באירלנד הצפונית.

חוגגים את אישור החוק לנישואים חד מיניים באנגליה. יולי 2013. רויטרס
תומכי החוק עם כרזות תודה למחוקקים, היום בלונדון/רויטרס

תשע מדינות באירופה כבר מתירות נישואים חד-מיניים, ואנגליה תהיה בשנה הבאה לעשירית שבהן. בארה"ב נישואים חד-מיניים חוקיים ב-12 מדינות ובמחוז קולומביה.

בחודש אפריל אישרה צרפת נישואים חד מיניים, ברקע הפגנות סוערות נגד החוק. המחאה הסוערת גלשה לפרקים לפסים אלימים, בעידוד הימין הקיצוני.

בארה"ב נישואים חד מיניים חוקיים ב-12 מדינות ובמחוז קולומביה. בחודש יוני דחה פסל בית המשפט העליון את החוק שהגדיר נישואים כאיחוד בלעדי בין גבר לאישה, ובפסיקה נפרדת התיר נישואים חד-מיניים בקליפורניה.

לקריאה נוספת
תקדים: מאסר בבריטניה למסיתים נגד הומוסקסואלים
בריטניה מחקה את הרישום הפלילי שהיה להומוסקסואלים
צרפת אישרה נישואים חד מיניים בצל הפגנות סוערות
פסיקת העליון בארה"ב: הישג לאובמה בכהונה מדשדשת
קוסטה ריקה העבירה חוק המתיר נישואי גאים – בטעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully