וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחייה נוספת: רוב המאחז עמונה יפונה עד סוף החודש

יהושע בריינר

12.7.2013 / 13:37

בג"ץ הורה לפנות את המבנים שנמצאים על קרקעות שלא נרכשו בידי המתנחלים. הפינוי נדחה מהשבוע הבא, אז יחול צום תשעה באב, ל-24 ביולי. במאחז פירשו את ההחלטה בצורה אחרת

מרבית המבנים במאחז עמונה שבבנימין יפונו עד ה-24 ביולי - כך עולה מהחלטת בג"ץ שהתקבלה הבוקר (שישי) בהרכב של שלושה שופטים בראשות הנשיא אשר גרוניס. בכך בעצם קיבלו השופטים בצורה חלקית את בקשת המדינה לדחות את הפינוי שנקבע במקור לשבוע הבא, בו יחול צום תשעה באב. לפי ההחלטה, כ-15 מבנים הנמצאים על קרקעות שהמתנחלים רכשו את חלקן יישארו על תילם, כפי שביקשה המדינה בתשובתה האחרונה. עם זאת, השופטים החליטו כי "המקרקעין שעליהם מבנים ואשר חלקים מתוכם לא נרכשו - יפונו". מהדברים עולה כי מרבית היישוב, כ-30 מבנים, יפונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפעם זה סופי? עמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שבעמונה קוראים את הדברים אחרת. העותרים הפלסטינים, שפנו לבג"ץ באמצעות ארגון "יש דין", מחזיקים ברוב הקרקעות הנמצאות באזור המאחז כאשר על הקרקעות שעליהם נמצאים מרבית המבנים בעמונה אין כלל עותרים. לדברי תושבי המאחז, מכיוון שאין עותרים פלסטינים לגבי מרבית המבנים, בג"ץ בפועל קיבל את עמדת המדינה לפיה יש להשאיר את כל היישוב על כנו. "בג"ץ סומך את ידיו על עמדת המדינה לפיה צריך לעכב עד כדי לבטל את הפינוי בחלקות שנרכשו ולהותיר את היישוב על כנו", טען דובר המאחז אביחי בוארון. "צריך לפרש את ההחלטה לחומרה כדי להגיע למסקנות אחרות. אנחנו מרוצים מהחלטת בג"ץ שקובעת כי הציונות ממשיכה לנצח בעמונה".

כזכור, המדינה ביקשה מבג"ץ להתחשב בכך שהמתנחלים רכשו חלקים מהקרקעות במאחז ועל כן לקבוע כי עד להחלטה של בית משפט השלום בירושלים באשר לאופן חלוקת המקרקעין בינם לבין הפלסטינים, אין לפנות את המבנים. עם זאת, הודיעה המדינה כי מבנה בודד וכן הכביש המוביל למאחז יפונו מכיוון שהם מצויים ללא ספק על קרקע פלסטינית פרטית. מנגד דרשו נציגי "יש דין" מבג"ץ לחייב את המדינה לפנות את כל המאחז. "בעלי האדמות הפלסטינים מנהלים מאבק עיקש כבר 17 שנה להחזיר את אדמותיהם, העיכוב בפינוי הוא מצער, אך 'יש דין' תמשיך להיאבק יחד איתם עד שהאדמות יוחזרו לבעליהם החוקיים", אומרים בארגון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully