וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מתגוננת: המעקב מנע 50 פיגועים - גם בוול סטריט

המשנה לראש האף-בי-איי אמר שאחד הפיגועים שסוכל נועד לפוצץ את מבנה הבורסה בוול-סטריט. ברקע הביקורת על שימוש מופרז בציתותים, הקנצלרית מרקל אמרה שהמערכת סייעה גם לארצה

ארה"ב טוענת כי תכנית הציתותים שלה סייעה למנוע פיגוע בבורסה לניירות ערך בניו יורק. כך אמר הערב (שלישי) המשנה לראש האף-בי-איי. שון ג'ויס, שדיבר בשימוע בבית הנבחרים, אמר: "הצלחנו לאתר מזימה לפוצץ את הבורסה בזמן שערכנו סריקות אחר מטיף קיצוני מוכר בתימן".

בעניין אחר, אמר ג'ויס כי בחודשי הסתיו של 2009, אותרה תכתובת אי-מייל של מחבל בפקיסטן, ששוחח עם אדם בתוך ארה"ב. "הם דיברו על שכלול מתכון לחומרי נפץ", אמר. "זיהינו אותו כנג'יבוללה זאזי, מחבל מדנבר, קולורדו. איתרנו אותו בניו יורק והוא נעצר. מאוחר יותר הוא הודה במזימה לבצע פיגוע במערכת הרכבת התחתית של ניו יורק עם פצצות שהוטמנו בתיקי גב".

המדליף סנודן: האמת תצא גם אם הממשל ירצח אותי

בסיס האזנה של הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב, בעיר באד איבלינג, ליד מינכן. גרמניה. רויטרס
בסיס האזנות אמריקני ליד מינכן. לדברי מרקל, גרמניה "תלויה" בארה"ב/רויטרס

ראש הסוכנות לביטחון לאומי, קית אלכנסדר, אמר שבסך הכל, סייע מיזם "פריזם" לסכל למעלה מ-50 פיגועים בעשרים מדינות ברחבי העולם. "לפחות עשרה מהאירועים הללו היו איומים בתוך המדינה", אמר. אמש הודתה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כי ארה"ב סייעה לארצה לסכל פיגוע גדול, ואמרה כי ברלין "תלויה" במערכות הריגול האמריקניות. היא לא פירטה באיזה פיגוע מדובר. דבריה הגיעו ברקע החשיפה כי אותן מערכות סייעו לבריטניה לרגל גם אחרי ידידותיה של ארה"ב, בהן טורקיה ודרום אפריקה, וגם לצותת לטלפון הנייד של נשיא רוסיה לשעבר, דמיטרי מדבדב.

ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, בריאיון לטלוויזיה במוסקבה. 7 דצמבר 2012. רויטרס
נשיא רוסיה לשעבר ורה"מ כיום, דמיטרי מדבדב. על הכוונת של ארה"ב/רויטרס

קיומה של תכנית המעקבים נחשף בתקשורת על ידי המדליף האמריקני אדוארד סנודן, שנמלט להונג קונג. אמש הוא הכחיש בתוקף את ההאשמות כי העביר מידע מסווג לממשלות זרות, ולדבריו, לו היה מרגל סיני, הרי שהוא היה נמצא כעת בבייג'ינג וחי חיי מותרות - ולא נאלץ לשהות במחבוא. בשיחת צ'אט עם גולשי הגרדיאן, העיתון שפרסם את ההדלפות, הבהיר סנודן: "הממשל לא יוכל לכפר על מעשיו גם אם יכלא אותי או ירצח אותי. האמת בדרך ולא ניתן לעצור אותה".

סנודן, עובד לשעבר בסי-אי-איי ואנליסט בחברת אבטחה של הפנטגון, התראיין בטוויטר, והשיב לשאלות הקוראים. הוא אמר: "צפיתי מראש את ההאשמות הללו. בתקשורת האמריקנית יש תגובה אוטומטית של 'סין האדומה' לכל מה שקשור להונג קונג או לסין, במטרה להסיח את הדעת מהכשלים של הממשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully