וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול חתן וקול חתן: צפו בחתונה הגאה הראשונה בצרפת

רויטרס

30.5.2013 / 0:14

במונפלייה נישאו אמש וינסנט אוטין וברונו בואלו, הזוג הראשון שהתחתן מאז אושרה הרפורמה המהפכנית של הנשיא הולנד. מפגינים ניסו להפר את הטקס, אך דבר לא הפריע לאוהבים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

בדרום צרפת נישאו אמש (רביעי) שני גברים, בחתונה הגאה הראשונה במדינה. צרפת הזדעזעה לאחרונה בשל הפגנות סוערות שמחו על החוק שהתיר להומוסקסואלים להינשא ולאמץ ילדים.

וינסנט אוטין וברונו בואלו החליפו נדרים בהיכל העירייה של מונפלייה, לעיני ראש העיר ומול מאות חברים ובני משפחה. עשרות שוטרים עמדו בחוץ ומנעו ממפגינים להפר את החתונה. אחד המפגינים נעצר. רגעים ספורים לפני תחילת הטקס הושלכה פצצת עשן מחוץ לאולם, אך החתונה החלה ללא עיכוב.

וינסנט אוטן וברונו בואלו, הזוג הגאה הראשון הנישא בצרפת. מונפלייה, מאי 2013. רויטרס
בואלו ואוטין מחליפים טבעות, אתמול במונפלייה/רויטרס

אוטין, כבן 40, ובואלו, כבן 30, הכירו לפני שש שנים באינטרנט בפורום שעסק במוזיקה. לבושים חליפות כהות הם ענדו טבעות זה לזה והתנשקו. לאחר מכן חתמה ראש העיר מונפלייה, הלן מנדרו, על מסמכי הנישואים. "זהו עונג רב עבורי להכריז עליכם כנשואים על פי החוק", אמרה ראש העיר לזוג ול-500 הנוכחים בקהל.

אוטין הנרגש נאם בקצרה בפני הקהל, ובפרט בפני השרה לענייני נשים ודוברת הממשלה, נג'את ואלו-בלקאסם, שהוזמנה לטקס כאורחת מיוחדת. "אהבו זה את זה, אהבו אותנו ואהבו את האחר, כי זה מה שחשוב", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
וינסנט אוטן וברונו בואלו, הזוג הגאה הראשון הנישא בצרפת. מונפלייה, מאי 2013. רויטרס
מתעדים עבור הנכדים שיבואו/רויטרס

החתונה החד-מינית הראשונה בצרפת מהווה סוף סמלי לחודשים ארוכים של דיונים חריפים במדינה, שלעתים האפילו על העיסוק במשבר הכלכלי המחריף בה. הטקס למעשה מקבע את מעמדו של הנשיא, פרנסואה הולנד, כרפורמטור, חרף הידרדרות רצופה במעמדו הציבורי ועלייה בכוחו של הימין הקיצוני. סקר שנערך לאחרונה העלה כי בבחירות שיתקיימו כיום, הוא יפסיד אפילו למנהיגת "החזית הלאומית", מארין לה פן.

למרות התמיכה הרבה ברפורמת הנישואין במונפלייה, גורמים רשמיים בעיר סירבו להעביר את הטקס בשידור חי, אך התירו לשדרו באתר האינטרנט של העירייה. אך כמעט כל העיתונים בצרפת, גם אלה הנוטים לימין, סיקרו הערב בהרחבה את החתונה, ועיטרו את שעריהם בתמונתם של בני הזוג המאושרים.

וינסנט אוטן וברונו בואלו, הזוג הגאה הראשון הנישא בצרפת. מונפלייה, מאי 2013. רויטרס
שיהיה במזל טוב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully