וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטוקהולם בוערת: מהגר נורה, הצעירים יצאו לרחובות

22.5.2013 / 17:06

זה שלושה ימים שמאות צעירים מתפרעים בפרברי הבירה השבדית, במהומות החמורות ביותר שראתה המדינה. מעשי הוונדליזם מציפים מחדש את הצורך לדון ביחס למהגרים ובאבטלתם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מאות צעירים התפרעו בפרברי העוני של שטוקהולם זה הלילה השלישי ברציפות. ביום ראשון בלבד הוצתו כ-100 מכוניות, וניידות משטרה נרגמו באבנים. מדובר בהתפרעויות החמורות ביותר בשבדיה במשך שנים רבות.

חרף דברי המשטרה על רגיעה מסוימת וקריאתו של ראש הממשלה פרדריק ריינפלט לרגיעה ברחובות, הרי שדווח כי המהומות כבר התפשטו לתשעה פרברים מסביב לשטוקהולם. לפנות בוקר (רביעי) התמקדו הפרעות ברובע ג'קובסברג שבצפון-מזרח העיר. שני בתי ספר ניזוקו ומרכז לאומנויות הוצת.

מהומות בעיר שטוקהולם, שבדיה, מאי 2013. רויטרס
מאות מכוניות הוצתו בימים האחרונים, 100 מהן רק ביום ראשון/רויטרס

העילה הרשמית לפרוץ ההתפרעויות היא ירי במהגר מבוגר שהתבצר בדירתו עם בת ערובה. שוטרים הרגו אותו לאחר שאיים עליהם בחרב. מנהיג של אחת מכנופיות הצעירים אמר לתקשורת השבדית כי המהומות הן תגובה "לאכזריות המשטרה".

במשטרת שטוקהולם אומרים כי הצעירים מנצלים את האירוע כדי להצית מהומות ברחבי העיר. ראש הממשלה ריינפלט אמר כי "יש אצלנו כנופיות של צעירים, שחושבים שהם רשאים לשנות את פני החברה בעזרת אלימות. נאמר זאת בבירור: אסור שהאלימות תשלוט בנו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מהומות בעיר שטוקהולם, שבדיה, מאי 2013. רויטרס
כבאים מכבים מכונית שעלתה באש בפרבר קיסטה, אמש/רויטרס

כמה צעירים מוסלמים טענו באזני התקשורת כי השוטרים ליבו את המהומות לאחר שהטיחו בהם כינויי גנאי, בהם "קופים". שרת המשפטים השבדית, ביאטריס אסק, אמרה בתגובה כי "כל מי שחש נפגע מוזמן להגיש תלונה".

המהומות, באחת מהבירות העשירות ביותר של אירופה, זעזעו את המדינה המתגאה בצדק חברתית, והציפו מחדש את הצורך לדון ביחס למהגרים ובאבטלת הצעירים. כ-15% מהאוכלוסייה הם מהגרים, השיעור הגבוה ביותר במדינות הנורדיות. האבטלה בקרב אלה שנולדו מחוץ לשבדיה עומדת על 16%, לעומד 6% בלבד בקרב המקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully