וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה לאיחוד האירופי: חיזבאללה - ארגון טרור

סוגיית הגדרתו של חיזבאללה כארגון טרור באירופה עלתה פעמים רבות בעשור האחרון. צרפת ואיטליה מתנגדות למהלך, אך בקשה חדשה מצד לונדון עשויה להכריע את הכף

האיחוד האירופי שוקל לכלול את חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור שלו בשל בקשה רשמית מבריטניה, כך מסרו היום (שלישי) דיפלומטים לרשת אל ערבייה. הפנייה מלונדון פתחה הליך רשמי של הכללת הארגון ב"רשימה השחורה", מהלך שישראל דוחקת באיחוד לעשותו זה זמן מה. לפי גורמים נוספים באיחוד שדיברו עם סוכנות הידיעות הצרפתית, הדיונים בנושא יחלו בחודש הבא. "אנו מקווים להגיע להסכם עד סוף יוני", אמר אחד הדיפלומטים. לדבריו מומחים מטעם האיחוד ייפגשו בוועדה מיוחדת בראשית החודש הבא.

בעוד שבריטניה מנסה לקדם את המהלך, צרפת ואיטליה עדיין מסתייגות ממנו. צרפת חוששת כי המהלך עלול לערער את היציבות בלבנון. חשש נוסף הוא לשלומם של משקיפי האו"ם המוצבים במדינה. השינוי בעמדות מדינות אירופה החל לאחר מתקפת הטרור נגד הישראלים בבורגס ואחרי מעצרו של פעיל חיזבאללה בקפריסין. מאז דחקו בולגריה וארצות הברית בשרי האיחוד להכיר בחיזבאללה כארגון טרור, גם בשל מסקנות ועדת החקירה שהוקמה בבולגריה, לפיהן עמד הארגון מאחורי הפיגוע בחודש יולי של השנה שעברה.

עד כה, המדינה האירופית היחידה שסיווגה את חיזבאללה כארגון טרור היא הולנד, בעוד שבריטניה הכניסה רק את הזרוע הצבאית של הארגון ל"רשימה השחורה" שלה. מחוץ לאירופה, ארה"ב, קנדה וישראל הגדירו את חיזבאללה כארגון טרור לפני זמן רב. בעת ביקורו בצרפת בחודש מרץ האחרון, נאם נשיא המדינה שמעון פרס במשכן הפרלמנט האירופי בשטרסבורג, ובדבריו הזהיר כי חיזבאללה היא שלוחתה המרכזית של איראן. "חיזבאללה מוציאה אל הפועל מתקפות טרור ומאיימת על יציבות האזור כולו", אמר הנשיא, והדגיש בפני חברי הפרלמנט כי "חיזבאללה הוא ארגון טרור – לא תנועה פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully