וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: לא נמכור מערכת טילים משוכללת לסוריה

11.5.2013 / 0:20

במה שנדמה כצעד נוסף של רוסיה לכיוון עמדת המערב, נודע אתמול כי מוסקבה חזרה בה מהכוונה לחמש את אסד במערכת ההגנה האווירית s-300, שביכולה ליירט בדיוק רב מטוסים וטילים

רוסיה משנה כיוון? שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר אתמול(שישי) כי לארצו אין כל כוונה למכור לסוריה מערכות הגנה מתקדמות נגד מטוסים. עוד אמר לברוב כי רוסיה תמלא את התחייבויותיה לדמשק, המעוגנות בחוזה, אולם לא תכלול במכירה את מערכות ה-S-300. בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, נועד אתמול ברוסיה עם הנשיא ולדימיר פוטין, ושוחח עמו על המצב בסוריה. על פי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, בתום הפגישה שנערכה בעיר סוצ'י שלחופי הים השחור, אמר קמרון כי "חלה התקדמות משמעותית" בנוגע למלחמת האזרחים בת השנתיים המתחוללת בסוריה.

ייתכן וההחלטה הרוסית לבטל את מכירת מערכת הנשק, נובעת מהלחץ הדיפלומטי שהופעל עליה. כבר לפני יומיים קרא דובר הבית הלבן ג'יי קרני לרוסיה שלא לספק נשק לצבא הסורי. "היינו ברורים מאוד לגבי האכזבה שלנו מרוסיה. אנחנו נמצאים איתם במגעים על כך", אמר. ישראל מצדה גם הביעה את מורת רוחה מהכוונה לחמש את אסד.

צבא אירן משגר טיל נ"מ S-300, נובמבר 2010. Iranian Army, AP
שיגור של טיל ממערכת ה-s-300/AP, Iranian Army

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה ביום חמישי כי ישראל אף פנתה למוסקבה בדרישה לחזור בה מהעסקה עם דמשק, שיכולה הייתה לאפשר לאסד לחזק את יכולות ההגנה שלו במקרה של התקפה צבאית נגדו. הוול סטריט ז'ורנל פרסם כי ישראל הבהירה לוושינגטון כבר ביום רביעי שסוריה התחילה להעביר את התשלום בתמורה למערכת הנשק המתקדמת, ששוויה 900 מיליון דולר.

ה-s-300 היא מערכת שמסוגלת ליירט מטוסים ואף טילים בטווחים של 200 ק"מ, ואם הייתה נמצאת בידי אסד הייתה ודאי משפיעה על השיקולים שבתקיפה נוספת בשטחי ארצו, כמו אלה שיוחסו לישראל בשבוע שעבר. "העלנו את ההתנגדויות שלנו לעסקה של הסורים עם הרוסים", אמר מקור ישראלי שהוסיף כי גם ארצות הברית רואה את העניין באותה עין.

(עדכון ראשון: 19:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully