וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרוצחת הסקסית" מדברת: "שיראו בי אדם שוב"

חודש לאחר שהחליט בית המשפט באיטליה להפוך את החלטתו לזכותה, אמנדה נוקס מתראיינת לראשונה על משפט הרצח של חברתה. "הייתי צריכה לחיות עם הרעיון שאלו יהיו חיי"

אמנדה נוקס, שכונתה "הרוצחת הסקסית" או "פוקסי נוקסי" (נוקסי השועלה), מחכה כעת למשפטה הנוסף לאחר שבית המשפט העליון של באיטליה הפך את ההחלטה לזכות את הסטודנטית האמריקאית ובן זוגה לשעבר רפאל סולסיטו שהורשעו ברצח הסטודנטית הבריטית מרדית' קרצ'ר, שהייתה השותפה לחדר של נוקס. בית המשפט הורה לקיים משפט חוזר בפרשה שהסעירה את איטליה בשנים האחרונות. המשפט החדש ייערך בפני בית המשפט בפירנצה.

אמנדה נוקס מתראיינת לראשונה. AP
נוקס בראיון/AP

בראיון ראשון שהעניקה לרשת ABC שישודר הלילה סיפרה נוקס כי ההחלטה הייתה "מכאיבה ביותר": "הרגשתי כאילו זחלתי בשדה של חוטי תיל וכשחשבתי שהגעתי לסוף, הוא פשוט נעלם אל תוך האופק, ועכשיו יש לי עוד שדה שכזה לפניי לזחול בו", סיפרה נוקס. "אני רוצה שהאמת תצא אני רוצה שיתחילו לחשוב עליי כבן אדם. מה שקרה לי יכול היה לקרות לכל אחד". עורך דינה העריך כי המשפט יחל בשנה הבאה.

אמנדה נוקס (מימין) ורפאל סולסיטו (משמאל), שהורשעו ברצח מרדית' קרצ'ר (במרכז) ב-2007 באיטליה. AP
כתבה מכתב להורי הקורבן. מימין: נוקס, קרצ'ר וסולסיטו/AP

"הייתי כל כך משוכנעת שזה סוף סוף מאחורי. עכשיו זה עוד יותר חשוב שאמשיך ואלחם על האמת". נוקס לא צריכה לחזור לאיטליה למשפטה, וגם הסכם הסגרה לא נמצא על השולחן. אם תורשע שוב, תוכל לערער על פסק הדין לבית המשפט העליון באטליה. נוקס סיפרה כי היא מוכנה להילחם שוב: "אם יש צורך בהערכה מחודשת של העובדות, זה בסדר, כי עובדות הן עובדות ואני לא מפחדת מהן".

"לשבת בבית המשפט, להילחם על חייך ולשמוע אנשים קוראים לך שטן"

נוקס ובן זוגה הורשעו בדצמבר 2009 ברצח קרצ'ר, תוך תקיפה מינית. נוקס נשלחה ל-26 שנות מאסר ואילו סולסיטו נידון ל-25 שנים בכלא. נאשם שלישי בפרשה, סטודנט מחוף השנהב בשם רודי הרמן גואדה, נשלח במשפט נפרד ל-16 שנות מאסר. אלא שכשנתיים לאחר גזר הדין, באוקטובר 2011, אחרי שנוקס ריצתה ארבע שנים מעונשה, קיבל בית המשפט את ערעורם של השניים וקבע כי העדויות בתיק אינן אמינות.

ספרה של נוקס, "מחכה להישמע", ראה היום אור בארה"ב. הספר חושף פרטים על הדרך שעברה ובו גם מכתב שכתבה למשפחתה של קרצ'ר, אך סיפרה כי עורך דינה ביקש ממנה שלא לשלוח אותו. "זה לא הוגן שעדיין אין תשובה המניחה את הדעת בנוגע למה שקרה למרדית', שתשומת הלב הוסטה ממנה וכל מה שקרה לה לא היה הוגן", אמרה נוקס.

נוקס סיפרה על החוויה הקשה שעברה במהלך משפטה: "הייתי בבית המשפט כשקראו לעברי שטן. זה דבר אחד שמכנים אותך בתקשורת כך וזה דבר אחר לשבת בבית משפט, להילחם על חייך ולשמוע אנשים קוראים לך שטן". לדבריה, "כולם ראו בי רוצחת, בין אם הייתי או לא והייתי צריכה לחיות עם הרעיון שאלו יהיו חיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully