וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנאה עד מוות: חרם על ארגנטינה בהלוויית תאצ'ר

המלחמה בפוקלנד נמשכת? משפחת תאצ'ר הטילה וטו על השתתפות של כל המדינאים הארגנטינאים בטקס, שיאופיין בסממנים צבאיים. מיכאיל גורבצ'וב וננסי רייגן ייעדרו מטעמי בריאות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רשימת האורחים שצפויים לבוא להלווייתה של מרגרט תאצ'ר טרם התפרסמה, אך כבר ידוע מי לא תגיע לחלוק כבוד אחרון לראש ממשלת בריטניה: נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז. גם אם אין הפתעה בהיעדרותה של פרננדז מהטקס, הרי שדווח הבוקר (חמישי) כי ילדיה של תאצ'ר, מארק וקרול, הטילו וטו על השתתפות של כל מדינאי ארגנטינאי בהלוויה שתיערך בשבוע הבא.

הקשרים בין בריטניה לארגנטינה נותרו מעורערים מאז המלחמה באיי פוקלנד בשנות ה-80'. בתקופה האחרונה, הגיעו היחסים בין המדינות למתיחות חדשה, בשל דרישתה של הנשיאה פרננדז להביא לאו"ם את הדיון על השליטה באיים. לכן, הוחלט על היעדרותה מטקס האשכבה של "אשת הברזל", שמתה השבוע בגיל 87.

נשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר. AP
נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז, בישיבה במטה האו"ם/AP

בתוך כך, נודע כי גם שניים מידידיה הקרובים של תאצ'ר לא יבואו להלוויה בקתדרלת סנט פול בלונדון: מנהיגה האחרון של ברית המועצות מיכאיל גורבצ'וב לא יגיע לטקס מטעמי בריאות, וסיבה דומה תיאלץ גם את ננסי רייגן להיעדר ממנו. אשתו בת ה-91 של נשיא ארה"ב לשעבר, רונלד רייגן, מסרה כי היא שבורת לב ממותה של תאצ'ר, אך אין ביכולתה לנסוע מרחקים ארוכים.

באופן יוצא דופן, בטקס תשתתף גם אליזבת מלכת אנגליה. היא לא פקדה הלוויה של פוליטיקאי בריטי מאז מותו של ראש הממשלה וינסטון צ'רצ'יל ב-1965. גם בסביבתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמרו כי בכוונתו להשתתף בהלוויה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מארק תאצ'ר ליד ביתה של אמו, מרגרט תאצ'ר. לונדון, אפריל 2013. AP
בנה של תאצ'ר, מארק, מחוץ לבית אמו בלונדון, אמש/AP

725 חיילים ילוו את ארון הקבורה מכנסיית וסטמינסטר, שיחלוף על פני רחוב דאונינג ויגיע לבסוף לקתדרלת סנט פול. את הארון יישאו, בין היתר, אנשי צבא שלחמו באיי פוקלנד. שלוש תזמורות ינגנו בתופים עטופים בבד שחור, וכיתת יורים תירה מטח כבוד ממצודת לונדון. גופתה של תאצ'ר תישרף ואפרה יונח באכסניה הצבאית צ'לסי, שם מונח אפרו של בעלה דניס.

המשטרה בלונדון הודיעה על אבטחה כבדה לקראת ההלוויה, מחשש שמפגינים ינסו להפריע לאורחים הרבים. בימים האחרונים צוין מותה של תאצ'ר גם במסיבות ובריקודים, והשיר "דינג דונג (המכשפה מתה)" מוקם במקום הראשון במצעד הורדות הפזמונים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully