וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "החלו מגעים עם ישראל על פיצויים לנפגעי המרמרה"

סגנו של ארדואן אמר אמש כי ירושלים ואנקרה החלו בשיחות על פיצויים שיינתנו למשפחות הרוגי המשט. "זוהי הצלחה גדולה של מדיניות החוץ הטורקית", הוסיף

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם

(צפו בארדואן מתייחס לפיוס עם ישראל ביום ראשון)

ישראל וטורקיה החלו אתמול (שני) בשיחות על פיצוי משפחות הקורבנות של משט המרמרה ב-2010, כשלב הבא לאחר ההתנצלות של ראש הממשלה נתניהו בפני מקבילו הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן. ביום שישי הסכימו השניים על השבת הנורמליזציה ביחסים בין המדינות, ומלבד הפיצויים דובר על החזרת השגרירים וביטול ההליכים המשפטיים נגד חיילי צה"ל שהשתתפו בהשתלטות על הספינה.

"יריית הפתיחה בנושא נורתה היום", אמר סגן ראש הממשלה הטורקי בולנט ארינג', בשיחה עם כתבים לאחר ישיבת ממשלה שבועית. "זוהי הצלחה גדולה של מדיניות החוץ הטורקית". הוא הוסיף כי שר החוץ של טורקיה ניהל שיחות עם הצד הישראלי והביע את הצורך הזריז בפתרון הנושא.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. AP
אמר כי הפיוס תלוי במימוש ההסכם. ארדואן/AP

ביום ראשון אמר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כי הפיוס עם ישראל תלוי במימוש ההסכם בין המדינות. בנאום שנשא בעיר אוקישייר אמר ארדואן כי נורמליזציה ביחסים מול ירושלים לא תתרחש אלא אם ישראל תקיים את התחייבויותיה. "אנחנו מחכים לראות מה יקרה בשטח בקרוב. אם הם (הישראלים) יראו צעדים חיוביים ומבטיחים – אנחנו גם נעשה את חלקנו", אמר ראש הממשלה הטורקי, והוסיף כי סכום הפיצוי ייקבע על ידי הגופים המוסמכים. "היינו נחושים, אבל הצלחנו לפתור את הסוגיה בלי להיות עקשניים מדי", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully