וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תנחת על הירח: המדריך של באז אולדרין למכירה

האסטרונאוט, שהיה השני לנחות על הירח אחרי ניל ארמסטרונג, צפוי למכור את ההנחיות מ-1969 בכ-60,000 ליש"ט. בית המכירות: "המסמכים משתווים בחשיבותם ליומן של קולומבוס"

44 שנים אחרי הנחיתה הראשונה על הירח, האסטרונאוט באז אולדרין מוכר את מדריך נאס"א שנשא עמו, שבו היו הנהלים המפורטים לקראת הצעדים ההיסטוריים. אולדרין, שהיה השני לצעוד על הירח אחרי ניל ארמסטרונג, מוכר את המסמכים המקצועיים, שעליהם חתם בכתב ידו, באמצעות בית המכירות "בונהאמס" בלונדון. המכירה שתתקיים בשבוע הבא התאפשרה הודות לשינוי בחוק המאפשר לאסטרונאוטים לטעון לבעלות על המסמכים ששמרו ממשימותיהם. על פי הערכות, המדריך יימכר בכ-60,000 לירות שטרלינג.

בנוסף, אולדרין יציע למכירה את המסמך שעליו עדכן את התקדמות המשימה, דקה אחר דקה, בעת שהחללית "אפולו 11" נחתה על הירח. מהמסמך עולה כי המילים הראשונות שנאמרו לאחר הנחיתה היו "מגע באור", אשר היוו אישור למגע עם הגרם השמימי. בין השאר, במדריך ניתנו לאסטרונאוטים הוראות כיצד להימלט מהירח במקרה חירום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המדריך שיימכר, עם חתימתו של אולדרין עליו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המסמכים האלה משתווים בחשיבותם לספר המסע של כריסטופר קולומבוס", אמר מת'יו היילי, מומחה להיסטוריה של החלל העובד עבור בית המכירות. למסמכים שמציע אולדרין למכירה, הוא צירף מכתב שבו פירט על האירוע המרגש. "הנחיתה על הירח הייתה חוויה שאזכור תמיד", כתב. "הסתכלתי החוצה מהחללית והבנתי מדוע הנחיתה ארכה יותר זמן משציפינו: בכל מקום היו מכתשים, אבנים וסלעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully