וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיעת "התנועה" התכנסה: "המבחן עוד לפנינו"

20.2.2013 / 10:18

מדובר בישיבה ראשונה לאחר ההודעה על חתימת ההסכם הקואליציוני עם הליכוד-ביתנו, במסגרתו תכהן לבני כשרת המשפטים. היא צפויה להודיע בהמשך כי ח"כ פרץ יהיה השר להגנת הסביבה

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

יממה לאחר שנודע על הצטרפותה לקואליציה, התכנסה לפני זמן קצר (רביעי) סיעת "התנועה". יו"ר המפלגה, ציפי לבני, שהודיעה אתמול על הצטרפותה לממשלת נתניהו כשרת המשפטים, אמרה בפתח הישיבה כי "התנאים שלנו התקיימו במלואם ואף יותר. הנושא המרכזי היה העניין המדיני, ואת זה ללא ספק קיבלנו. הנושא השני, לא פחות חשוב, הוא משרד המשפטים, שיאפשר לנו לבטא את השקפת עולמנו על מדינה יהודית ודמוקרטית למנוע הקצנה. שני הדברים ביחד זה לא עניין של תיק או תפקיד, אלא יכולת להשפיע על מדיניות הממשלה הבאה".

ישיבת סיעה של התנועה בראשות ציפי לבני, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
סיעת "התנועה" בישיבתה, הבוקר/נועם מושקוביץ

"אנחנו היום מחייכים, אבל המבחן לפנינו", המשיכה לבני. "גם בנוגע לשוויון בנטל יש לנו את המומחה מספר 1 בישראל (אלעזר שטרן, י.א.), שיהיה הנציג שלנו מול הצדדים האחרים. המבחן האמיתי הוא כמובן לאחר שתורכב הממשלה. בעיניי זה מבחן גם של המפלגות האחרות".

בהמשך היום צפויה לבני להיפגש גם עם ח"כ עמרם מצנע ולעדכן אותו כי ח"כ עמיר פרץ הוא שיקבל את התיק השני במפלגה, ככל הנראה המשרד הגנת הסביבה. זאת למרות שלח"כ מצנע הובטח לשמש בתפקיד השני בחשיבותו אחרי לבני.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבני ונתניהו מודיעים על ההסכם הקואליציוני, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש כינסו לבני וראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים, במהלכה הודיעו על חתימת הסכם קואליציוני בין התנועה לליכוד-ביתנו, במסגרתו גם תוביל לבני יחד עם עו"ד יצחק מולכו את המשא ומתן המדיני מול הפלסטינים. "מדינת ישראל זקוקה כעת לממשלת אחדות, ואנחנו עושים את הצעד הראשון", אמר נתניהו. "בנוסף למחויבות לביטחון, עלינו לעשות כל מאמץ לקדם תהליך שלום. כדי לעמוד באתגרים מבית – בהם השוויון בנטל – חייבים לאחד כוחות, לחפש את המשותף ולא את המפריד. זה מה שאני ולבני עושים היום. שנינו יודעים שצריך לשים בצד את המחלוקות והיריבויות, ולשלב כוחות למען המדינה".

לבני אמרה במסיבת העיתונאים כי "לפני חודשיים וחצי הקמנו את 'התנועה' והתחייבנו במערכת הבחירות להסדר מדיני". לדבריה, "המחויבות והאמון שנתנו בנו הובילו לשותפות שאתם רואים כאן היום, שהבשילה לאחר שקיימנו בינינו שיחות. קיבלתי את הסמכויות המתאימות להיות הנושאת ונותנת במטרה להגיע לסיום הסכסוך. זה הנושא במרכז חיינו כי זאת המציאות שלנו. זאת המציאות שמביאה הנה את אובמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully