וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: מצאנו רסיסים מהמטאוריט שהתפוצץ ברוסיה

מדענים מהאקדמיה הרוסית למדע טוענים שמצאו חלקי אבנים שהרכבם הכימי עשוי להעיד על היותם רסיסים מן האסטרואיד שחצה את שמי רוסיה ביום שישי האחרון

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מדענים רוסים סיפרו היום (שני) כי מצאו רסיסים של המטאוריט אשר התפוצץ ביום שישי האחרון בשמי הרי אורל שבמזרח רוסיה. האסטרואיד, שנע במהירות של 30 קילומטרים בשנייה, יצר גל הדף עצום וגרם לנזקים רבים ומעל אלף פצועים, בעיקר באזור העיר צ'ליאבינסק, שנמצאת כ-1,500 קילומטרים ממזרח למוסקבה.

המטאוריט התפוצץ לרסיסים כמה עשרות קילומטרים מעל פני כדור הארץ, בעוצמה שמוערכת כשל 30 פצצות אטום, מהסוג שהוטל על העיר היפנית הירושימה במלחמת העולם השנייה.

בסריקה הראשונית של האזור מעליו התפוצץ המטאוריט, לא נמצאו רסיסים של אותו "סלע-חללי". על אף האכזבה הראשונית, מדענים מהאקדמיה הרוסית למדע ערכו בדיקות כימיות למספר אבנים וסלעים שנמצאו במקום והגיעו למסקנה כי ייתכן ומדובר ברסיסי מטאוריט מהחלל החיצון.

מטאוריט שנמצא באתר פגיעת אסטרואיד. רוסיה, פברואר 2013. רויטרס
המטאוריט יצר אנרגיה ברמה של 30 פצצות אטום. צילום של רסיסי המטאוריט ברוסיה/רויטרס

"אנחנו מאשרים שלחלקיקי החומר שמצאנו בקרבת אגם צ'ברקול יש מבנה כימי המתאים למטאור מן החלל" אמר חבר האקדמיה למדעים, ויקטור גרוחובסקי. לפי גרוחובסקי, רסיס הסלע שנמצא מורכב מברזל מתכתי, חומצה גופרתית, אבן טופז ויסודות נוספים.

הניסיון לאתר את רסיסי המטאוריט יצר עניין רב ברוסיה ובעולם. חובבי חלל רוסים העלו ברחבי רשת האינטרנט הודעות לפיהן הם מוכנים לרכוש רסיס מהמטאוריט בסכום המגיע עד ל-10,000 דולר.

רשויות צ'ליאבינסק מונעות נכון להיום גישה לאזור האגם בו כנראה נפל רסיס גדול מהמטאוריט, כך שכלי התקשורת וחובבי חלל עצמאיים אינם חשופים לממצאים, במידה ואכן יש כאלה. גרוחובסקי סיפר כי "אמנם האגם עדיין 'סגור', אך זה די ברור שמטאור קבור שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ברוסיה מתאוששים מנזקי המטאור: "חשבנו שזה פיצוץ אטומי". רויטרס
האתר שבו התפוצץ המטאור עדיין חסום לכניסה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully