וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים ממשיכה לדמם בהפגנות: הרוג ו-416 פצועים

27.1.2013 / 18:31

עימותים נרשמו במהלך הלוויות ההרוגים שנורו אתמול בפורט סעיד. המשטרה ניסתה לפזר את ההמונים בגז מדמיע ובירי חי. גם בקהיר סוער: "דם המצרים נשפך ברחובות בגלל השחיתות"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

הרוחות במצרים לא נרגעות: אחרי שבשעות הבוקר התעמתו מפגינים עם שוטרים בבירה קהיר, בשעות אחר הצהריים (ראשון) גבו ההתנגשויות בפורט סעיד קורבן. הדבר אירע במהלך הלוויות ההרוגים בהפגנות שהתרחשו בעיר אתמול – אחרי מתן גזר הדין לאחראים על האסון באצטדיון המקומי בשנה שעברה.

ההרוג הוא צעיר בן 18, שנורה למוות בחזהו בידי כוחות הביטחון שאבטחו את 33 הלוויות, מחשש להתפרצות מחודשת של האלימות העממית. כמו כן דווח ממצרים על מאות פצועים בעימותים עם השוטרים, רובם ככולם אזרחים. 416 סבלו מבעיות בנשימה נוכח השימוש של השוטרים בגז מדמיע, ו-17 פונו לטיפול רפואי אחרי שנורו.

הלוויות ההרוגים בפורט סעיד, ינואר 2013. רויטרס
הלוויות ההרוגים בפורט סעיד/רויטרס

המהומות אצל השכנה מדרום התחדשו לפני ארבעה ימים, במהלך ציון שנתיים למהפכה שהובילה להדחתו של הנשיא דאז חוסני מובארק. גם היום המשיכו ההמונים לצאת לרחובות הערים, כשהם מפגינים וקוראים קריאות נגד הנשיא הנוכחי, איש האחים המוסלמים מוחמד מורסי. "אנחנו מקריבים את הנשמה שלנו ואת הדם שלנו עבור פורט סעיד", קראו המפגינים הזועמים כשארונות ההרוגים מאתמול מובלים ברחובות לקראת קבורה. נדמה כי הזעם של התושבים על הירי בחבריהם, והתסכול ממשטרו של מורסי התערבבו.

המפגינים בחלקים אחרים של מצרים מפנים אצבע מאשימה נגד מורסי, ש"בגד" בעקרונות הדמוקרטיים של המהפכה. מאז התחילו המהומות ביום חמישי נספרו כבר 43 הרוגים – בעיקר בסואץ ובפורט סעיד כאמור – שם נדרש הצבא להיפרש כדי לשמור על הסדר. המאבקים ברחובות מצטרפים לניסיונו של מורסי להתמודד על הבעיות הכלכליות במדינה לפני הבחירות לפרלמנט שצפויות בחודשים הקרובים, ואשר נועדו לסכם המעבר של מצרים לדמוקרטיה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הלוויות ההרוגים בפורט סעיד, ינואר 2013. רויטרס
"אף אחת מהמטרות של המהפכה לא יושמו". פורט סעיד, היום/רויטרס

גופים ליברליים ומתנגדים נוספים מאשימים את מורסי בכך שלא עמד בהבטחות הכלכליות ובהבטחה לייצג את כל התושבים. מנגד – תומכי הנשיא אומרים שהאופוזיציה מבקשת להפיל בדרכים לא דמוקרטיות את המנהיג הראשון שנבחר בבחירות חופשיות. "אף אחת מהמטרות של המהפכה לא יושמו", אמר מוחמד סמי, שהפגין היום בכיכר תחריר. "המחירים מאמירים. דמם של המצרים נשפך ברחובות בגלל ההזנחה והשחיתות. והאחים המוסלמים שולטים במצרים בהתאם לאינטרסים שלהם", הוסיף.

בבוקר נמסר כי עשרות צעירים יידו אבנים על כוחות הביטחון סמוך לתחריר, וכי אלו הגיבו בירי גז מדמיע. עוד הפגנות נרשמו בחלקים אחרים של העיר – וכתוצאה מכך הודיעה שגרירות בריטניה על סגירת שעריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully