וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחץ הדמים באלג'יריה: מספר המתים עלה ל-80 לפחות

רויטרס

21.1.2013 / 9:45

חיילים שסרקו את מתקן הגז איתרו 25 גופות נוספות, וייתכן שמספר ההרוגים יעלה בהמשך. עד יפני: ראיתי 10 גופות שרופות בביה"ח. ראש ממשלת אלג'יריה צפוי למסור הצהרה לתקשורת

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

מניין ההרוגים באלג'יריה עלה ל-80 לפחות, מתוכם כ-60 בני ערובה והיתר ככל הנראה חוטפים או אנשי צוות. בהמשך היום (שני) אמור ראש ממשלת אלג'יריה, עבד אלמכל סלאל, לקיים מסיבת עיתונאים, בה ימסור פרטים נוספים על מרחץ הדמים במתקן הגז במזרח המדינה, שנחשב לאחד ממשברי החטיפה הבינלאומיים החמורים ביותר זה עשרות שנים.

מקורות ביטחון באלג'יר אמרו אתמול כי חיילים שסרקו שוב את מתקן הגז איתרו בו 25 גופות נוספות של שבויים, שנמצאו במצב קשה ושיש קושי לזהותם. לדבריהם, מספר המתים עדיין אינו סופי, ולא ברור אם הגופות הנוספות שאותרו שייכות לאזרחים של ארה"ב, בריטניה, צרפת, יפן, נורבגיה, רומניה או של הפיליפינים. ביפן סירבו לאשר דיווחים לפיהם כעשר גופות הן של אזרחי המדינה.

משבר החטופים באלג'יריה - כותרות נוספות
המצור באלג'יריה הסתיים; בריטניה: "אנו נחושים נגד הטרור"
הזוועות וסיפורי הגבורה נחשפים: "גופות כפותות נשרפו בכסא"
מנהיג החוטפים: שתום העין שפרש מהצבא ואימץ את הג'יהאד

מסוק של צבא אלג'יריה בעין אמאנס. ינואר 2013. רויטרס
מסוק של צבא אלג'יריה מעל מתקן הגז בעין אמאנס, אמש/רויטרס

ככל הידוע, בין ההרוגים שלושה בריטים, אמריקני אחד ושני רומנים. בין הנעדרים: חמישה נורבגים, שלושה בריטים ואזרח של קולומביה שהתגורר בבריטניה. מקורות באלג'יריה מסרו כי אזרח צרפתי נהרג אף הוא במתקפה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

שישה מהחוטפים נתפסו חיים

עד ראייה יפני אמר כי ראה עשר גופות שרופות בבית חולים מקומי, ככל הנראה קרבנות השריפה שפרצה לאחר שמסוקים של צבא אלג'יריה הפציצו את מתקן הגז בו התבצרו החוטפים עם בני הערובה. עובד בצוות בית החולים סיפר כי אל בית החולים הובאו לפחות חמש גופות של אנשים שנורו למוות. במקומות שונים במתקן הוטמנו מוקשי נפץ, אשר הפעילים איימו לפוצץ במהלך ארבעת ימי התבצרותם במתקן, בניסיון למנוע את המתקפה הצבאית עליהם. ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, אמר כי אלג'יריה יצאה למתקפה מבלי לתאם זאת עם ממשלתו.

מקורות באלג'יר אמרו אמש כי לפחות שישה מהחוטפים נלכדו חיים במהלך המתקפה. העיתון המקומי "א-שורוק" פרסם פרטים מחקירתם של שניים מהם, מהם עלה כי מחבלים משבע מדינות שונות השתתפו בפעולה. עוד נכתב בדיווח כי יותר ממחצית הטרוריסטים הגיעו מטוניסיה וממצרים. גורמי ביטחון באלג'יר מסרו כי כ-30 מחבלים ביצעו את החטיפה, בהם גם פעילים ממאלי, מקנדה, מניז'ר וממאוריטניה.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. GettyImages
אלג'יריה תקפה את המתקן בלי להודיע לבריטניה. רה"מ קמרון/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • אלג'יריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully