וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הלחימה במאלי: אל-קאעדה שבו 150 בני ערובה באלג'יריה

צבא צרפת הכניס למערכה במאלי כוחות קרקע משוריינים ובתגובה השתלטו חמושים איסלמיים על שדה גז של תאגיד BP ושבו 41 עובדים זרים, בהם 13 נורבגים וכן אמריקאים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

קבוצה חמושה של כ-20 פעילי אל-קאעדה מצפון מאלי תקפה וכבשה היום (רביעי) שדה גז טבעי המופעל בחלקו על ידי חברת BP הבריטית בדרום אלג'יריה. החמושים הרגו שני בני אדם וההערכות הן כי הם מחזיקים כ-150 בני אדם כבני ערובה, מתוכם 41 זרים, בעודם מוקפים בכוחות של צבא אלג'יריה- כך מדווח אתר האינטרנט של העיתון הצרפתי לה מונד. החמושים לקחו אחריות על המתקפה, והודיעו כי מדובר בנקמה על תמיכת צרפת במאלי, בלחימתה נגד קבוצת אל-קאעדה שהשתלטה על צפון המדינה. רויטרס דיווחה כי בין השבויים הזרים 13 נורבגים ואל ערבייה דיווח על 7 אזרחים אמריקאים.

בהצהרת חברת BP נמסר כי האתר "הותקף ונכבש על ידי קבוצה של אנשים שלא זוהו", ונראה כי חלק מעובדי החברה "מוחזקים כבני ערובה". מספר בני הערובה אינו רשמי, אך מאירלנד כבר נמסר כי אחד מהם הוא אזרח אירי בן 23. גם יפן ובריטניה מסרו כי חלק מבני הערובה הם אזרחיהם. אישה נורבגית דיווחה כי בעלה התקשר אליה רגע לאחר שנלקח כבן ערובה. אחד משני ההרוגים הוא אזרח בריטי. שישה אנשים נוספים שנפגעו בתקרית היו שני זרים, שני שוטרים ושני אנשי אבטחה – כך דווח בטלוויזיה האלג'יראית. כוחות של צבא אלג'יריה מכתרים כעת את האתר ומנהלים משא ומתן לשחרור בני הערובה, אמר מקור אלג'יראי, והוסיף כי החמושים שכבשו את האתר הגיעו ממאלי.

איסלמיסטים השתלטו על שדה גז טבעי באלג'יריה הרגו 2  ושבו 41 16 בינואר 2013. רויטרס
שדה הגז הטבעי שבו מוחזקים בני הערובה/רויטרס

סוכנות הידיעות המאוריטנית ANI דיווחה כי "בריגדת רעולי הפנים" האחראית על התקיפה, מונהגת על ידי מוכתר בלמוכתר, אשר שמו נקשר בעשור האחרון במספר מקרי חטיפת זרים בצפון אפריקה. בלמוכתר האלג'יראי הוא אחד משרי המלחמה הידועים ביותר בסהרה. בין היתר היה מעורב בלמוכתר בחטיפת 32 תיירים אירופאים בשנת 2003.

"קבוצת טרור חמושה היטב וברשותה שלושה רכבים, יצאה לפנות בוקר במתקפה על אתר הגז הטבעי הסמוך לאמנאס, כמאה קילומטרים מגבול אלג'יריה-לוב", אמר שר הפנים האלג'יראי, דאהו אולד קאבליה לסוכנות הידיעות APS. "הרשויות באלג'יריה לא יקבלו את דרישות הטרוריסטים ולא ינהלו עמם משא ומתן". לדבריו, "נראה כי החוטפים רוצים לצאת מהמחוז ומהמדינה עם בני הערובה, דבר שלא מקובל על הרשויות באלג'יריה". אתר הקידוח מופעל בחלקו על ידי חברת BP, חברת נפט נורבגית וחברה אלג'יראית. שדה הגז הטבעי מספק כ-9 מיליארד קוב של גז בשנה, כ-60 אלף חביות ביום, למעלה מעשירית מכלל הגז המופק במדינה.

דוברת משרד החוץ האמריקני, ויקטוריה נולנד, אמרה לכתבים בווישינגטון כי "המידע הטוב ביותר שברשותנו קובע כי יש אזרחים אמריקנים בין בני הערובה". שר ההגנה, לאון פנטה אשר נמצא באיטליה אמר כי "ארצות הברית תנקוט בכל הצעדים הקיימים" לתגובה אפשרית לאירוע אותה כינה "מתקפת טרור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כוחות של צבא צרפת במאלי, ינואר 2013. רויטרס
כוחות צרפתיים במאלי, היום/רויטרס

כוחות מיוחדים של צבא צרפת החלו היום בלחימה קרקעית נגד הגורמים האיסלמיסטים שהשתלטו על צפון מאלי, שישה ימים מאז הגעת הכוחות הצרפתיים למדינה – כך דיווחו גורמים מקומיים. "הכוחות המיוחדים נמצאים כעת בדיאבלי, נלחמים באיסלמיסטים. כוחות צבא מאלי נמצאים גם כן במקום", כך אמר מקור במשרד ההגנה של מאלי,הגובלת בצפונה באלג'יריה, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

מוקדם יותר היום נפרשו כוחות יבשה צרפתיים סביב העיר ניונו שבמרכז מאלי, בניסיון למנוע מהמורדים האיסלמיסטים במדינה התקדמות נוספת לכיוון הבירה במקו, לאחר שהשתלטו ביום שני על הכפר דיאבלי, אשר נמצא כ-350 קילומטרים צפונית לבירה. "כוחות צרפתיים מאבטחים את ניונו במטרה לבלום את התקדמות האיסלמיסטים, בעוד שצבא מאלי מאבטח את הגבול עם מאוריטניה השכנה", אמר מקור בצבא מאלי. הוא הוסיף כי "האיסלמיסטים מכותרים כעת, ותקיפה סופית היא עניין של זמן".

אמש עזבה שורה של כוחות וכלי רכב משוריינים של צבא צרפת את בירת מאלי ועשתה דרכה אל צפון המדינה, האזור שעליו השתלטו מורדים איסלמיים קיצוניים. "שיירה של רכבים משוריינים עזבה בשעות אחר הצהריים לכיוון צפון", הודיע בכיר בצבא הצרפתי. מוקדם יותר הודיע שר ההגנה של צרפת, ז'אן-איב לה דריאן, כי הכוחות שהציבה צרפת במאלי יתוגברו ל-2,500 חיילים על הקרקע, כשהיום נמצאים שם כ-800 חיילים בלבד. "נמשיך את המתקפות האוויריות על מטרות בצפון מאלי ונתגבר את מספר הכוחות הצרפתיים במאלי", אמר דריאן. "נוסף על כך, אנחנו ממשיכים בתיאום עם השותפות האירופיות שלנו בהאצת שליחת כוחות אפריקניים לאזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully