וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: לפחות 82 הרוגים בפיגוע באוניברסיטה בחלב

ניר יהב

15.1.2013 / 21:18

מושל חלב מסר כי למעלה מ-160 בני אדם נפצעו בפיצוץ הבוקר. עדים סיפרו כי אנשי צבא אסד נעלו את היציאות מהאוניברסיטה לפני הפיגוע. למעלה מ-174 בני אדם נהרגו היום בסוריה

צילום: צילום חובבים עריכה: טל רזניק

מושל חלב, מוחמד וחיד עקאד, מסר הערב (שלישי) כי מניין ההרוגים בפיגוע שאירע באוניברסיטת חלב עומד על 82 בני אדם. לדבריו, יותר מ-160 בני אדם נפצעו בפיגוע. "מדובר בפיגוע טרור שנועד לפגוע בסטודנטים שלנו ביום הבחינות הראשון שלהם באוניברסיטה בחלב", אמר. גורם רפואי סורי אישר לסוכנות הידיעות הצרפתית את הדיווחים על מספר ההרוגים בפיגוע. עד כה לא נטל אף גורם אחריות על הפיגוע, אולם באופוזיציה הסורית האשימו את המשטר כמי שעומד מאחוריו. האופוזיציה דיווחה כי במהלך היום נהרגו 174 בני אדם ברחבי סוריה, רובם בחלב ובחומס.

פיגוע באוניברסיטה בחלב, סוריה 15 בינואר 2013. רויטרס
אף ארגון לא נטל אחריות. האוניברסיטה בחלב אחרי הפיגוע, היום/רויטרס

עוד טענה האופוזיציה הסורית כי המשטר הסורי שיגר שני טילים ממטוס מסוג מיג לעבר אוניברסיטת חלב. עדי ראייה דיווחו לרשת הטלוויזיה אל-ערביה כי כוחות הביטחון הסוריים הכפופים למשטרו של הנשיא בשאר אסד סגרו את כל הכניסות והיציאות של האוניברסיטה בטרם בוצעה תקיפת חיל האוויר עליה ולאחר מכן הם נסוגו משם. בעת שנחתו הטילים, ניסו סטודנטים להימלט מהאוניברסיטה אך לא הצליחו. "הם נאלצו לשבור את המנעולים על השערים", נמסר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פיגוע באוניברסיטה בחלב, סוריה 15 בינואר 2013. רויטרס
האוניברסיטה בחלב אחרי הפיגוע, היום/רויטרס

סטודנטים אחרים מסרו כי ברגע שנחתו הטילים בתוך האוניברסיטה, קראו כמה סטודנטים שנמנים על תומכיו של הנשיא אסד קריאות שמחה ותמיכה בנשיא. היום זהו יום הבחינות הראשון באוניברסיטאות בסוריה ולפיכך הייתה נוכחות מוגברת של סטודנטים במקום. מקורות אחרים שאינם בהכרח חברי האופוזיציה דיווחו כי הפיצוץ באוניברסיטה אירע ממכונית תופת. מקורות בצבא אסד טוענים מצדם כי הפיצוץ התרחש אחרי שכוחות המורדים יירטו מטוס קרב אך פספסו את המטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully