וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אסד עבר להתגורר על ספינה בים מחשש לחייו

ניר יהב

14.1.2013 / 9:30

עיתון סעודי דיווח שהנשיא הסורי עבר עם משפחתו ומקורביו לספינה בים התיכון, אחרי שאיבד אמון באבטחה המוקצת בדמשק וכדי להקל על בריחתו האפשרית. "הוא זוכה לאבטחה רוסית"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא סוריה, בשאר אסד, שוהה על ספינת קרב בים התיכון ביחד עם משפחתו ומקורביו. כך דיווחו גורמי מודיעין לעיתון הסעודי "אל-ווטן". על פי הדיווח, שאין לו אישור מכל מקור אחר, זוכה אסד לאבטחה רוסית בלב ים, ומתנייד מהספינה במסוק אל תוך סוריה. הדיווח מגיע ברקע ההכנות שעושה הצי הרוסי לתרגיל ימי רחב-היקף בים התיכון, במסגרתו כלי שיט רבים מפליגים באזור.

העיתון הסעודי דיווח כי בהגיעו לסוריה ובדרכו לארמון הנשיאות בדמשק, מתנייד הנשיא אסד במכוניות רגילות, אך תחת אבטחה כבדה. עם זאת, דווח כי אסד מגיע לארמונו בבירה הסורית רק כשיש לו פגישות שם או קבלות פנים רשמיות, וכי את רוב הזמן הוא מעביר בספינה, הנמצאת במיקום לא-ידוע בים התיכון.

משחתת "ציידת צוללות" בשם "אדמירל צ'בננקו" של חיל הים הרוסי בתמרון בים ברנץ, יולי 2004. AP
"זוכה לאבטחה רוסית". המשחתת "אדמירל צ'בננקו"/AP

על פי המקורות שצוטטו בעיתון הסעודי, אסד נמצא על הספינה משום שאיבד לחלוטין את האמון שהעניק לצוות האבטחה הקרוב אליו, והוא חושש כיום שאחד מאנשיו יפגע בו. סיבה נוספת שצוינה לשהותו של אסד על סיפון הספינה, לטענת המקורות, היא שברצונו של הנשיא הסורי לזרז את תהליך יציאתו לחו"ל במקרה שהמורדים יצליחו לחדור לדמשק ולמוטט את משטרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

המורדים: אסד צפוי לקבל מקלט מדיני מרוסיה

לטענת המורדים, העובדה שאסד נמצא על ספינת קרב רוסית מעידה כי הוא חושש לחייו, וכי הוא צפוי לקבל מקלט מדיני ממוסקבה. בנוסף העריכו גורמים באופוזיציה כי מתחת לפני השטח, עדיין מתנהל משא ומתן לגבי עתידו של אסד. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר לאחרונה כי "משפחת אסד שלטה בסוריה יותר מדי שנים", וכי מוסקבה אינו מחויבת להשאיר את הנשיא הסורי בכסאו.

בשבוע שעבר, אמר שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי, כי הוא אינו רואה אפשרות שאסד יהיה חלק מממשלת המעבר שעתידה לקום במדינה. זוהי הייתה התבטאותו המפורשת ביותר של איברהימי עד כה בנוגע לעתידו של אסד. כמה ימים קודם לכן, אמר נשיא מצרים, מוחמד מורסי, כי הוא תומך בדרישת העם הסורי להעמיד לדין את אסד בגין פשעי מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully