וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה חודשים לאחר הטבח: כתובות אנטישמיות בטולוז

על מבנה המרכז הפסיכואנליטי בעיר נמצאו האותיות SS לצד צלב קרס והמשפט "עופו לכל הרוחות". לאחרונה רוססו על דלת המבנה המילים "אני אהרוג אותך, יהודי מלוכלך, עוף מפה"

עשרה חודשים לאחר הטבח המזעזע בטולוז, שבו רצח מוחמד מראח את המורה יונתן סנדלר, את שני בניו, אריה וגבריאל, ואת הילדה מרים מונסונגו בבית הספר "אוצר התורה" בעיר, שוב נראים גילויי אנטישמיות בחוצותיה. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי אתמול (רביעי) נמצאו כתובות נאצה על קירות המרכז הפסיכואנליטי בעיר.

זירת פיגוע הירי בבית ספר אוצר התורה בטולוז צרפת, מרץ 2012. רויטרס
זירת הפיגוע בבית הספר "אוצר התורה" בחודש מרץ/רויטרס

לפי המשטרה המקומית, על המבנה רוססו האותיות SS המזוהות עם המפלגה הנאצית וכן צלב קרס והמילים "עופו לכל הרוחות". אין זו הפעם הראשונה שמתגלות כתובות אנטישמיות על המבנה של המרכז הפסיכואנליטי של טולוז. ב-12 באוקטובר רוססה על הדלת הכתובת "אני אהרוג אותך, יהודי מלוכלך, עוף מפה".

בחודש יולי האחרון הותקף נער יהודי בן 17 בשעה שנסע ברכבת בדרכו לבית הספר "אוצר התורה". במשרד הפנים הצרפתי אישרו אז את דבר התקיפה ומסרו כי האירוע התרחש כאשר נסע הצעיר מהעיר ליון לטולוז, וכי עובד הרכבת ואחד הנוסעים התערבו וגירשו את התוקפים. הרשויות בצרפת מסרו כי הצעיר היהודי לבש "סממנים דתיים" וכינו את האירוע "מתקפה אנטישמית".

באירוע אחר בראשית חודש אוקטובר בוצע ירי לעבר בית כנסת בפרבר מצפון-מערב לבירה פריז. מחקירה ראשונית עלה כי נהג שהתקרב לבית הכנסת האט את רכבו ואז ירה לכיוון המבנה ונמלט מהמקום. לדברי נציג מטעם בית הכנסת, לעבר המבנה נורו שמונה כדורי סרק, וכתוצאה מכך הושבתה הפעילות במקום. "הפעולה בוצעה נגד הקהילה היהודית, וזה מדאיג מאוד", אמר אז אחד ממנהיגי הקהילה היהודית בצרפת, משה כהן-סבן. בעקבות התקרית נפגש נשיא צרפת פרנסואה הולנד עם מנהיגי הקהילה היהודית במדינה. בפגישה התחייב הולנד "להילחם בתקיפות" בגילויי אנטישמיות ובכוחות הקיצוניים הפועלים במדינה. הוא הבטיח כי הרשויות יתגברו את האבטחה באתרים יהודיים בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully