וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האזהרות, צפון קוריאה שיגרה טיל ארוך טווח

12.12.2012 / 3:52

ממשלת יפן דיווחה כי הטיל חלף מעל האיים הדרומיים של המדינה, וכי שייריו נחתו בים - כמתוכנן. נשיא דרום קוריאה הודיע כי יכנס את צמרת הביטחון לישיבה דחופה בקרוב

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

למרות האזהרות, צפון קוריאה שיגרה לפנות בוקר (רביעי) טיל ארוך טווח. על פי דיווחים של ממשלת יפן, הטיל שוגר ב-9:49 (שעון מקומי) מהחוף המערבי של צפון קוריאה. טרם השיגור הצהירה פיונגיאנג היא שולחת לוויין לחלל, וצינה כי הוא צפוי לחלוף מעל האיים הדרומיים של יפן. בעקבות השיגור הודיע נשיא דרום קוריאה, לי מיונג-בק, כי הוא מכנס ישיבה דחופה עם צמרת הביטחון. תחנת הטלוויזיה היפנית NHK דיווחה כי שיירי הטיל נחתו בתוך הים בפיליפינים, כמתוכנן. מארצות הברית נמסר כי היא "מכירה" בשיגור הטיל ועוקבת אחר המצב. בכיר בממשל הוסיף כי תגובה רשמית תימסר בהמשך. "בשום שלב הטיל לא היווה איום על צפון אמריקה", נמסר מפיקוד ההגנה האווירי הצפון אמריקאי.

חייל צפון קוריאה צופה בטלוויזיה במקום שיגור הטיל ארוך הטווח. רויטרס
חייל צפון קוריאני צופה בשיגור בטלוויזיה/רויטרס

בתחילת החודש הודיעה צפון קוריאה על כוונתה טיל בליסטי בשלושת השבועות הקרובים, בפעם השנייה מאז תחילת 2012.. סוכנות הידיעות הרשמית בפיונגיאנג הודיעה כי הטיל ככל הנראה ישוגר בין 10 ל-22 בדצמבר, כשביום שני האחרון דיווחה המדינה כי דחתה את השיגור ל-29 בדצמבר. לפי ההודעה הרשמית, הטיל "ישוגר לכיוון דרום", ומסלול השיגור נבחר בקפידה, כך ששיירי הטיל ינחתו בים. לפי ההודעה הרשמית, הטיל שישוגר הוא מסוג Unha-3 (בקוריאנית - "גלקסיה"), שמגיע לטווח של 2,200 קילומטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסיס השיגור/מערכת וואלה!, צילום מסך

משטר העיצומים הבינלאומי על קוריאה הצפונית אוסר עליה לערוך ניסויים בטילים בליסטיים או לעשות ניסויים הקשורים לנשק גרעיני, ובפיונגיאנג אמרו כי הטיל ינסה להציב לוויין בחלל. במערב הזהירו את צפון קוריאה מלשגר את הטיל וכינו את השיגור "פרובוקציה רמה". מדינות המערב התייחסו להודעה כאל ניסיון לעשיית שרירים מצדו של קים הבן. מחלקת המדינה בוושינגטון ומשרד החוץ בסיאול פרסמו הודעת גינוי וקראו לקוריאה הצפונית לציית ל"מחויבויות הבינלאומיות שלה", ומשרד ראש הממשלה ביפן הודיע על כוננות לקראת השיגור. אפילו סין - ידידתה הקרובה והיחידה של קוריאה הצפונית – הודיעה כי היא מודאגת מאוד, וקראה "לרגיעה".

מערכת פטריוט שהציבה יפן לקראת שיגור טיל בליסטי בצפון קוריאה, דצמבר 2012. רויטרס
מערכת פטריוט שהוצבה החודש בצפון יפן לקראת שיגור הטיל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully