וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנקציות על ישראל? האיחוד: "כל האופציות נשקלות"

טל שלו

10.12.2012 / 15:56

גורם צרפתי טען כי הבנייה בשטח E1 עשוייה להביא לעיצומים על ישראל, אולם מדינתו תעדיף להמתין ולראות אם בירושלים אכן יקדמו הבנייה. גם גרמניה ובריטניה תומכות בהידברות

על רקע הכעס הגדול באירופה על החלטת ישראל לקדם את הליכי התכנון והבנייה באזור E1, התכנסו היום שרי החוץ של האיחוד האירופי למפגש החודשי לדיון במזרח התיכון בבריסל, וחלק גדול ממנה הוקדש לגינוי הבנייה הישראלית בהתנחלויות. "ישנם רעיונות על השולחן", התייחס גורם דיפלומטי צרפתי לאפשרות שיוטלו על ישראל סנקציות בתגובה להחלטתה, "אבל בואו נראה אם ישראל באמת מתכוונת לקדם את הבנייה, ומה יהיו תוצאות הבחירות הקרובות". עם זאת, דיפלומטיים צרפתים הנמיכו ציפיות לצעדים קשים נגד ישראל, והבהירו כי יש לפעול כדי "לשכנע" את ישראל לחזור בה מהחלטתה, בהמשך לגינויים שנשמעו מאירופה לאחר החלטת הממשלה בירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צרפת גינתה, אך הנמיכה ציפיות באשר לאפשרות שתתמוך בסנקציות נגד ישראל. שטח E1/מערכת וואלה!, צילום מסך

27 שרי החוץ של האיחוד התכנסו לישיבה החודשית לדיון במזרח התיכון. לפני הפגישה אמר שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, כי "יש צורך דחוף לחדש את תהליך השלום", ולא העלה את האפשרות שיוטלו על ישראל עיצומים בתגובה לבנייה בשטח השנוי במחלוקת. לצד בריטניה, גרמניה וצרפת מתנגדות גם הן לסנקציות על ישראל, חרף תמיכתם של מספר גופים באיחוד להחרים מוצרים תוצרת ישראל. שר החוץ השבדי, קרל בילדט, טען כי "ההחלטה הישראלית לבנות ב-E1 הביאה לסחף בדעת הקהל באירופה, ואני לא בטוח בישראל מודעים לזה". כמו כן, בילדט הביע "דאגה עמוקה" לנוכח החלטת הממשלה הישראלית להרחיב את הבנייה בשטחים, תוך דגש על אזור E1.

ההחלטה הישראלית על בנייה ב-E1 שהתקבלה בתגובה לשדרוג מעמד הרשות הפלסטינית בעצרת הכללית של האו"ם עוררה בשבוע שעבר גינויים נרחבים ברוב מדינות אירופה; שורה של שגרירים ישראלים זומנו לשיחות נזיפה והבהרה במשרדי החוץ בלונדון, פריז, מדריד ועוד, במחאה על ההחלטה לבנות באזור, שנחשבת קו אדום אצל מדינות רבות באירופה שכן השטח מחבר בין מעלה אדומים לירושלים וכל בנייה בו עשויה לטרפד את היכולת להקים מדינה פלסטינית רציפה בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully